Successos

Un avió s’estavella a l’Iran amb 66 persona a bord

L’aparell d’Aseman Airlines s’havia enlairat de Teheran i es dirigia a Yasuj

Va caure a la regió muntanyosa de Samirom

S’apunta a la climatologia com a causa del sinistre

Un avió comercial iranià amb 66 persones a bord –60 passatgers, entre ells un infant, i 6 tripulants– es va estavellar, ahir, a la regió de Samirom, una zona muntanyosa a l’oest de l’Iran. La companyia que operava el vol, Aseman Airlines, va donar per mortes les 66 persones, tot i que els equips d’emergència a l’hora de tancar aquesta edició encara no havien pogut accedir a la zona del sinistre pel mal temps.

L’avió, un ATR-72 de més de vint anys d’antiguitat, cobria la ruta interna entre la capital, Teheran, i la ciutat de Yasuy, al sud-oest del país. El portaveu d’Emergències iranià, Moytaba Jaledí, va explicar que l’aparell va desaparèixer del radar uns 20 minuts després d’haver-se enlairat de l’aeroport de Mehrabad de Teheran i es va estavellar a uns 480 quilòmetres al sud de la capital iraniana. L’ATR-72 va col·lidir, segons fonts oficials, contra una muntanya anomenada Dena, a la serralada de Zagros, prop de la localitat de Samirom, al sud de la província central d’Isfahan. Les autoritats van enviar helicòpters a l’àrea del sinistre ja que, en tractar-se d’una regió muntanyosa, es difícil l’accés d’ambulàncies.

Tot apunta que el sinistre hauria estat causat per la climatologia, concretament per la boira i el vent registrats en aquesta regió. L’aeroport de Mehrabad està situat a l’oest de Teheran i principalment opera amb vols nacionals, tot i que també acull alguna ruta internacional.

L’avió accidentat, un ATR 72-500 de fabricació francesa i italiana, tenia 25 anys, segons va informar l’organització d’aviació iraniana. Es tracta d’un aparell d’ús comercial, amb dos motors turbohèlix per a trajectes curts. L’Iran té una flota aèria obsoleta, en què la mitjana d’edat dels avions és de 20 anys. Les sancions internacionals al programa nuclear, aixecades el 2016 en compliment de l’acord nuclear signat el juliol del 2015 entre l’Iran i sis grans potències, prohibien a l’Iran comprar recanvis aeronàutics, cosa que, segons els experts, va augmentar el risc de tragèdies aèries. La companyia semiprivada Aseman, operadora del vol i la tercera aerolínia més gran de l’Iran, va firmar, l’abril passat, un contracte amb Boeing l’any passat per comprar 30 dels seus últims 737 de rang mitjà.

El segon en una setmana

El sinistre registrat ahir és el segon en una setmana. El 4 de febrer passat, un avió comercial rus es va estavellar als afores de Moscou només dos minuts després d’haver-se enlairat de l’aeroport de Domodedovo, a la capital russa, amb el tràgic balanç de 71 morts, entre passatgers i membres de la tripulació. Un tràgic començament del 2018 per a l’aviació comercial, a diferència del 2017, que va ser l’any més segur per viatjar amb avió. Segons un informe difós per Airline Safety Network, el gener passat es van registrar un total de 10 accidents mortals, en què van perdre la vida un total de 79 persones, a diferència del 2016 en què es van registrar 16 sinistres i 303 persones van perdre la vida.

LES DATES

11.02.18
Un Antonov An-148
s’estavella minuts després d’enlairar-se de l’aeroport de Moscou amb 71 persones a bord.
25.12.16
Un avió militar rus
Tu-154 cau al mar Negre i moren les 92 persones que anaven a bord de l’aparell.
10.08.14
Últim accident aeri
registrat a l’Iran, en què van morir 40 persones en estavellar-se l’aparell prop de Teheran.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia