Successos

Trànsit

Pedagogia sobre dues rodes

Els Mossos organitzen trobades amb motoristes per recordar-los els consells bàsics de seguretat

De les 27 persones mortes en 26 xocs aquest any a les comarques gironines, 10 viatjaven en moto

Des de l'àrea regional de Trànsit dels Mossos d'Esquadra organitzen diverses activitats per fomentar la mobilitat segura. En aquesta línia, aquest any han volgut posar l'accent en les motocicletes. I ho han fet per dos motius. D'una banda, perquè durant l'època d'estiu l'ús dels vehicles de dues rodes creix molt. I de l'altra, perquè les dades de sinistralitat els indiquen que la tendència a la baixa no es produeix amb la mateixa intensitat en les motocicletes. Només cal donar un cop d'ull a les estadístiques de sinistralitat aquest any a les comarques gironines. De les 26 persones mortes en 25 xocs mortals, 10 viatjaven en moto i d'aquestes, 8 eren els pilots i 2, dues dones, eren acompanyants. “Qualsevol accident o cop amb la moto suposa una lesió, perquè l'estructura de la moto ets tu”, afirma el caporal de Trànsit Xavier Duran.

Per tal d'incidir en el comportament dels motoristes i recordar-los els consells bàsics de seguretat, des de Trànsit han organitzat sessions de treball amb motoristes. La primera es va fer al juny i està previst que ara al setembre se'n faci alguna més. Per arribar fins als motoristes, els Mossos s'ajuden dels venedors dels principals concessionaris de Girona. “En el moment de la venda se'ls informa que, si hi estan interessats, poden apuntar-se a aquestes sessions i se'ls expliquen els beneficis de conduir de manera segura”, explica el caporal.

Segons Duran, la proposta ha estat ben rebuda pels venedors dels concessionaris, que ja s'han trobat prèviament amb agents del cos per repassar els consells que es donaran en aquestes sessions. De fet, aquesta és una informació valuosa que els mateixos venedors ja poden transmetre als motoristes al concessionari durant el moment de la compra.

Aquestes reunions no estan enfocades des del punt de vista de la senyalització o de la manera de conduir. “Aquí no ensenyem a conduir a ningú”, detalla Duran. El que es busca és que els motoristes siguin conscients de com d'important és el seu comportament dalt de la moto i que han d'estar atents al que fan els vehicles que tenen a davant.

Per exemple, Duran explica que un dels consells que donen és fixar-se en les rodes del cotxe de davant, ja que el conductor es pot oblidar de posar l'intermitent per indicar que gira però les rodes no enganyen en canviar de direcció. “Els diem que no es fiïn mai dels elements mecànics perquè la gent es pot oblidar de posar l'intermitent, han d'estar pendents de l'actitud de la persona que porta el cotxe”, detalla. Segons afegeix Duran, en la formació de la mobilitat segura no es parla de senyalització sinó d'actituds i de gestió de competències. “El conductor ha de ser competent, gestionar les emocions, saber que quan puja a la màquina ha de ser conscient del risc que corre”, apunta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia