les inversions de l'estat
corredor mediterrani
Catalunya i el País Valencià fan pinya pel corredor
Els governs reclamen a l'Estat una “planificació real” de l'eix mediterrani
Reivindiquen una “inversió justa”
Els governs català i valencià estan sumant esforços per arrencar al govern espanyol el compromís de fer passos concrets per a la realització del corredor mediterrani. Amb aquest objectiu es van reunir ahir a València el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el secretari d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori del País Valencià, Josep Vicent Boira, que van exigir a l'Estat una “planificació real” del corredor, un eix econòmic que consideren cabdal per als dos territoris.
Els dos responsables polítics van reclamar “una planificació conjunta de les obres i els projectes, el compliment de terminis i un coordinador del corredor amb una visió global”. “La capacitat exportadora, econòmica, turística i portuària dels territoris per on transcorre és única a l'Estat i mereix una inversió justa”, va remarcar Font. Per Boira, “els problemes del corredor no se circumscriuen només a l'àmbit de l'obra pública, sinó també a la gestió i planificació”. “La infraestructura presenta diversos colls d'ampolla, que Foment segueix sense solucionar”, va denunciar, i va posar com a exemple la gestió del túnel fronterer i les obres aturades al tram Tarragona-Castellbisbal.
Les dues administracions van insistir a demanar que el ministeri enllesteixi les obres del tram Tarragona-Vandellòs, en execució des de fa deu anys, i encara sense data de posada en servei. Aquesta actuació, segons Font i Boira, permetria reduir el temps de trajecte entre Barcelona i Alacant mitja hora. “Constatem que avui la manera més ràpida de connectar Alacant i Barcelona és anar fins a Madrid i, d'allí a Alacant, amb la línia del TAV”, va lamentar Font. “Això no és casual, respon a un model ideològic i polític de mobilitat radial irracional, incoherent i sobretot ineficient econòmicament que o bé respon a una intencionalitat política perversa o bé a una incompetència crònica”, hi va afegir.
Els responsables català i valencià van denunciar també que les obres de conversió a l'ample internacional del tram entre Tarragona i Castelló encara no hagin començat. “Havia d'estar enllestit el 2015 i avui no en tenim cap informació”, va denunciar Font.