Societat

les inversions de l'estat

corredor mediterrani

Catalunya i el País Valencià fan pinya pel corredor

Els governs reclamen a l'Estat una “planificació real” de l'eix mediterrani

Reivindiquen una “inversió justa”

Els governs català i valencià estan sumant esforços per arrencar al govern espanyol el compromís de fer passos concrets per a la realització del corredor mediterrani. Amb aquest objectiu es van reunir ahir a València el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el secretari d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori del País Valencià, Josep Vicent Boira, que van exigir a l'Estat una “planificació real” del corredor, un eix econòmic que consideren cabdal per als dos territoris.

Els dos responsables polítics van reclamar “una planificació conjunta de les obres i els projectes, el compliment de terminis i un coordinador del corredor amb una visió global”. “La capacitat exportadora, econòmica, turística i portuària dels territoris per on transcorre és única a l'Estat i mereix una inversió justa”, va remarcar Font. Per Boira, “els problemes del corredor no se circumscriuen només a l'àmbit de l'obra pública, sinó també a la gestió i planificació”. “La infraestructura presenta diversos colls d'ampolla, que Foment segueix sense solucionar”, va denunciar, i va posar com a exemple la gestió del túnel fronterer i les obres aturades al tram Tarragona-Castellbisbal.

Les dues administracions van insistir a demanar que el ministeri enllesteixi les obres del tram Tarragona-Vandellòs, en execució des de fa deu anys, i encara sense data de posada en servei. Aquesta actuació, segons Font i Boira, permetria reduir el temps de trajecte entre Barcelona i Alacant mitja hora. “Constatem que avui la manera més ràpida de connectar Alacant i Barcelona és anar fins a Madrid i, d'allí a Alacant, amb la línia del TAV”, va lamentar Font. “Això no és casual, respon a un model ideològic i polític de mobilitat radial irracional, incoherent i sobretot ineficient econòmicament que o bé respon a una intencionalitat política perversa o bé a una incompetència crònica”, hi va afegir.

Els responsables català i valencià van denunciar també que les obres de conversió a l'ample internacional del tram entre Tarragona i Castelló encara no hagin començat. “Havia d'estar enllestit el 2015 i avui no en tenim cap informació”, va denunciar Font.

LES FRASES

La nul·la planificació del Ministeri de Foment és una rèmora insuportable per al corredor
Ricard Font
secretari d'infraestructures i mobilitat de catalunya
El retard del tram Vandellòs-Castelló és l'exemple de la desídia del ministeri
Vicent Boira
secretari d'Habitatge i Obres Públiques del País Valencià


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
la crònica

Les delícies de la cuina d’aprofitament

L’AENTEG trasllada la seva seu i estrena identitat corporativa

GIRONA
SOCIETAT

Trànsit preveu que 460.000 cotxes sortiran de l’àrea de Barcelona en un pont de la Mercè marcat per la pluja

BARCELONA
ciència

La UB i el VHIR s’alien per crear pell humana bioimpresa

Barcelona

L’Ajuntament fomentarà la salut i la mobilitat sostenible a la Sea Otter

GIRONA

Reparen el passadís i el vestíbul d’entrada de l’Escola Montjuïc

GIRONA

Parc Tramuntana vol impulsar la col·laboració amb els empresaris gironins

Girona

La Cambra de la Propietat defensa els contractes d’habitatge de temporada

GIRONA
Societat

Troben a Cervera una nova espècie de planta fòssil de la família de la vinya

Cervera