Administracions

figueres

L’avinguda de Dalí, sense fons europeus

Les obres de reconversió i cessió de l’avinguda de Salvador Dalí, l’N-2a pel mig de Figueres, les haurà de pagar l’Estat, perquè no es podran finançar a través de fons europeus per esgotament de les partides. Els tràmits per concretar el projecte, iniciats durant el mandat del govern d’ERC, PSC i Guanyem Figueres, es van concretar amb la redacció d’un conveni amb l’objectiu que l’Estat pagués les obres – que volten els vuit milions d’euros– i cedís el vial. La intenció del govern tripartit va ser deixar-ho tot a punt per començar la seva tramitació fins a la seva signatura. Segons es va explicar en aquell moment, era important signar-ho per poder abordar el finançament a través dels fons Next Generation cedits a l’Estat, el que donaria més garanties perquè és fes ràpidament.

Finançament estatal

Segons fonts de l’Ajuntament de Figueres, l’ordre d’estudi per part del ministeri segueix vigent, si bé el conveni de finançament i traspàs no s’ha signat precisament per l’esgotament de les partides dels Next Generation. La situació actual, segons el govern de Junts, és que el projecte no està en cap cas desestimat, “sinó que s’està en espera de la disponibilitat de recursos per part de l’Estat”. Es torna, doncs, a la casella original. Segons s’explica des de Junts, l’ordre ministerial, que regula l’obra i el seu traspàs, en cap cas està supeditada a la disponibilitat de fons europeus, sinó que “té voluntat de permanència i continuïtat”. Segons hi afegeix el govern, fins ara tot “el procés s’ha fet de mutu acord entre l’Ajuntament i la demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya”. Les negociacions se centren ara a dotar d’una partida específica aquest projecte en els pressupostos generals i garantir d’aquesta manera la seva execució i, en conseqüència, finalment el traspàs de l’N-2a i N-260.

Aquesta actuació ha de comportar una gran millora a la ciutat, perquè preveu la supressió de barreres arquitectòniques i la pacificació de la via perquè aquesta sigui més segura.

Disparitat de criteris

El tret de sortida d’aquest projecte va tenir lloc en el ple de març del 2023. El tripartit volia deixar-ho lligat, però entremig va haver-hi les eleccions. Junts, en aquell moment a l’oposició, tot i que va votar en contra de la proposta en el plenari, es va mostrar d’acord en el fons. El principal argument de Junts va ser que la recepció d’aquesta via “podria ser un regal enverinat a futur”; és a dir, la gran llargada de l’avinguda de Salvador Dalí un cop cedida podria comportar una rellevant càrrega pel que fa al manteniment. L’N-2a, que travessa la població de nord a sud Figueres, és de titularitat de l’Estat. Es va començar a construir el 1943 i es va acabar el 1950. Està integrada a la trama urbana i representa una important fractura urbanística. Des de l’11 de maig del 2006 el vial rep el nom d’avinguda de Salvador Dalí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Figueres s’aboca a les Fires i Festes de la Santa Creu

FIGUERES

Colau acusa el PSOE d’haver tolerat el ‘lawfare’ que ara pateix

barcelona
SOCIETAT

El barri gironí del Pont Major, un dels ‘Barris amb Futur’ de la Generalitat

girona
societat

Oposicions per cobrir 9.344 vacants de docent

barcelona
seguretat

Busquen un ganivet perdut a la cuina de Quatre Camins

barcelona
societat

Alerta per inundacions fins demà al matí

barcelona
enogastronomia

Els caves de Guarda Superior, al marge de les mesures extraordinàries per la sequera

Barcelona/TIANA
energia

Vandellós II incia l’operació de recàrrega de combustible

barcelona

Concentració a l’Escola Castellum de Sant Julià de Ramis contra els barracons

sant julià de ramins