Medi ambient

El bus del Parc Nacional d’Aigüestortes duplica el nombre de viatgers i permet reduir deu tones de CO2 en un any

L’augment de la demanda de transport públic s’ha traduït en un estalvi valorat en 54.122 euros

El bus del Parc, el servei de transport públic que permet accedir al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, ha incrementat en un 134% aquesta temporada el nombre d’usuaris respecte a la de l’any passat. A més, aquests s’han duplicat en comparació a les xifres de 2019, l’any que més persones van transportar, un total de 4.044. Així, s’ha assolit la xifra de 7.969 viatgers i l’augment de la demanda dels busos per a accedir al Parc Nacional d’Aigüestortes es tradueix en una millora per al medi ambient.

La reducció de CO2 per l’estalvi de persones que han passat de fer servir el cotxe al bus ha estat d’un 173% en un any, és a dir, s’ha estalviat prop d’onze tones menys de CO2. Tot plegat representa un estalvi valorat en 54.122,39 euros.

Aquest programa, vigent des de 2016 i que s’ha renovat per un any més, s’ha millorat enguany pel que fa a la cobertura del transport en bus i la digitalització. D’una banda, s’ha ofert als excursionistes la possibilitat de gaudir del Parc Nacional al llarg del dia, des de les 6 fins a les 21 hores, afegint també noves expedicions entre el Pla de l’Ermita, Pobla de Segur, Sort, i Pont de Suert. De l’altra, s’ha permès comprar els bitllets a través del web de l’operador i s’ha incorporat codis QR a totes les parades per facilitar l’accés a la informació per part dels usuaris.

Pel que fa al bus de La Vall Fosca-Telefèric enguany s’ha ajustat els horaris del bus i del telefèric per tal d’afavorir al màxim les connexions amb el tren La Pobla-Lleida. D’aquesta manera, es permet als viatgers tenir una expedició d’anada i una de tornada perfectament coordinada amb els tres mitjans de transport (bus–tren– telefèric), aconseguint així una mobilitat sostenible i confortable pels usuaris d’aquests trajectes tant d’anada com de tornada. A més, s’ha obert la venda digital de tiquets del telefèric, del bus i del tren.

Aquests serveis de bus formen part del projecte Interreg Europe Last Mile, que promou la implementació de sistemes de transport sostenibles per a accedir a àrees rurals d’interès turístic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Planoles detecta les fuites que eleven el consum d’aigua al municipi

PLANOLES

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs