Infraestructures i serveis

TMB vol que el 65% dels viatges siguin en transport públic

El nou pla estratègic, amb l’horitzó al 2025, planteja entrar en els serveis de mobilitat compartida

Incrementar la quota de mobilitat en transport públic fins al 65% a Barcelona, quan ara és del 51%, és un dels objectius que es marca Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) amb l’horitzó al 2025. El nou pla estratègic de la companyia que gestiona el metro i els autobusos de Barcelona vol convertint-la en capdavantera en serveis integrals de mobilitat a l’àrea metropolitana de Barcelona i ambiciona situar-la com a referent mundial de mobilitat des de la vocació de servei públic. TMB començarà gestionant un servei de bicicletes compartides. La presidenta de TMB, Rosa Alarcón va anunciar durant la presentació de pla que espera que el plec del servei estigui enllestit aquest trimestre per poder convocar, a continuació, el concurs. Pel que fa a altres modalitats de vehicle compartit, com ara motos, patinets i cotxes, no es preveu que estigui en marxa abans del 2025.

L’increment d’usuaris del transport públic representaria en xifres absolutes 2,3 milions de viatges diaris en dia feiner entre el metro i el bus, és a dir, un 10% més que la xifra màxima registrada el 2019, abans de la pandèmia.

TMB ha encarregat nous autobusos elèctrics i híbrids per accelerar la renovació i la descarbonització de la flota. Els nous vehicles, que es posaran en servei entre el 2022 i el 2024, s’han adjudicat en sis lots a cinc fabricants de primera fila que s’encarregaran de subministrar-ne un total de 210. L’any vinent, se n’incorporaran 166, el volum més alt dels últims 15 anys. El procés comporta una inversió global de 112,5 milions d’euros per adquirir 78 busos elèctrics purs, 108 híbrids de gas natural comprimit i 24 híbrids de dos pisos.

LA XIFRA

2,3
milions
de viatges diaris en metro i bus és l’objectiu que es fixa TMB, un 10% més que la xifra màxima del 2019.

Noves estacions de metro abans del 2030

Pel que fa a la millora de la xarxa de metro, el pla explicita que en el període 2021-2030 es posarà el marxa el tram central de l’L9 i s’inauguraran dues noves estacions a Badalona (L1), dues a Esplugues de Llobregat (L3) i tres a Barcelona (L4). Amb l’horitzó al 2024, està previst que el 100% d’estacions i intercanviadors siguin accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. També es preveu incorporar 96 nous trens per millorar les freqüències.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús

Estratègia comercial pionera
PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera