Infraestructures i serveis

FGC preveu restablir dilluns al migdia el servei a tota la línia Barcelona-Terrassa

El talús que va quedar al descobert divendres a la tarda s’ha estabilitzat i protegit amb una malla per permetre el pas dels trens

Ferrocarrils i l’Ajuntament de Terrassa treballen en la solució definitiva, que passa per refer el mur i reforçar els adjacents

El servei de la línia S1 (Barcelona-Terrassa) de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tornarà a funcionar a “ple rendiment” demà dilluns a partir de la una del migdia, segons ha anunciat aquest diumenge l’operador ferroviari.

Els tècnics de la companyia han estabilitzat el talús que divendres passat va quedar a la vista per la caiguda del mur de contenció com a primera solució per permetre el pas dels trens, que demà a la tarda ja operaran amb els horaris habituals corresponents a un dia festiu.

Divendres a la tarda una esllavissada al talús va bloquejar l’accés al túnel per on la línia creua el centre de Terrassa i els trens van deixar de circular entre Sant Cugat i Terrassa Rambla. Per cobrir el tram afectat, FGC va habilitar un servei de bus alternatiu entre Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides.

La companyia va treballar tota la tarda i nit per aconseguir solucionar els problemes de catenària derivats de la caiguda del mur i l’endemà dissabte ja es va poder restablir el servei ferroviari habitual des de Plaça Catalunya fins a Les Fonts i també entre les estacions de Terrassa Rambla i Terrassa Nacions Unides. El darrer tram que quedava per obrir, entre Les Fonts i Terrassa Rambla, quedarà operatiu demà al migdia.

La caiguda del mur va afectar les dues vies i també la catenària. Des del dia de l’incident els tècnics de FGC han treballat intensament per enretirar les terres caigudes (1.500 metres cúbics) i el mur que va quedar sobre les vies. FGC subratlla que aquesta tasca s’ha hagut de realitzar amb molta precisió per evitar malmetre tots els cables de connexió.

Com a primera solució per permetre el pas dels trens en condicions òptimes, el talús que va quedar al descobert amb la caiguda del mur s’ha protegit amb malla i s’ha fet una primera actuació integral als murs adjacents, per alliberar-los de càrrega. Així doncs, el servei de trens es reprendrà un cop la zona ja estigui completament neta, el talús estabilitzat i protegit amb malla, els adjacents revisats i totes les connexions i infraestructures habilitades.

L’empresa també treballa, en col·laboració amb l’Ajuntament de Terrassa, en una solució definitiva que passa per aixecar un nou mur de 20 metres de llarg i 8 metres d’alt i reforçar els murs adjacents. Aquests treballs tindran una durada mínima de 6 setmanes.

En paral·lel, FGC i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya estudien els factors que van desencadenar la caiguda del mur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Tres anys de presó per a l’exalcalde de Vilobí d’Onyar per afavorir empreses de les que era administrador

girona

Cambray, a Cs: “A Catalunya no hi ha cap conflicte lingüístic, se’l van inventar vostès”

barcelona

Les UCI baixen de 500 malalts, tot i augmentar els ingressos a 2.862 (+24)

barcelona

Educació declara 15.813 positius més, amb 114.314 persones aïllades (-5.571)

barcelona

Descriuen marcadors neuronals que prediuen l’eficàcia de la teràpia psicològica en l’ansietat

barcelona

Terratrèmol de magnitud 2,3 a la Vall d’Aran

vielha

Un final inesperat

Barcelona
Nit d’actes vandàlics contra cotxes a Portbou

Nit d’actes vandàlics contra cotxes a Portbou

PORTBOU

Barcelona honorarà els deportats als camps nazis

barcelona