Infraestructures i serveis

CARLOS FOLCHI

SECRETARI GENERAL AGTC

“El transport no tindrà més restriccions”

“No es prohibirà la circulació els dissabtes al matí i diumenges a la tarda”

“S’ha de fer que les necessitats de l’oci i la distribució de mercaderies siguin compatibles”

Quina és la reacció davant les restriccions anunciades?
Hi ha el compromís de no prohibir la circulació els dissabtes al matí i diumenges a la tarda de tot l’estiu com es va anunciar i que és el que més ens preocupava.
I aquest gir?
No sabem si ha sigut un problema de comunicació o pel posicionament del sector. Nosaltres cada any pactem un conjunt de restriccions amb el Servei Català de Trànsit que es programen segons les condicions de mobilitat i les necessitats de les vies. El que no enteníem és que n’afegissin de noves.
I el pont de Sant Joan què passarà?
Per al diumenge 26 ja s’havia pactat, per afavorir l’operació tornada, que no circulessin camions des de les cinc de la tarda fins a les deu de la nit, igual que els diumenges de juliol.
I parar els dissabtes res de res?
Això és el que estem comunicant a les empreses de transport, que no pateixin pel teixit productiu. A les reunions que hem mantingut amb Interior i el Servei Català de Trànsit s’ha reconegut que som serveis essencials i és d’agrair.
La regulació de la velocitat serà el mal menor?
Sí, tenim un problema de seguretat en el trànsit i és una manera de reduir la sinistralitat. Podria ser que s’ampliés la regulació algun dia abans de festes o divendres. Però aquestes regulacions en trams s’han de fer extensibles al vehicle privat, que és el que s’està negociant amb el ministeri per reduir la velocitat a 110 km/h en alguns punts. La responsabilitat de la seguretat en el trànsit és compartida, no un problema dels transportistes.
El sector s’ha sentit assenyalat?
Sí, i així ho hem traslladat des de les federacions i associacions, perquè semblava que érem els responsables, quan a l’AP-7 hi som des del 2018 de manera obligada. Volem que s’adoptin altres mesures, com ara aixecar el peatge de la C-32, que està infrautilitzada, o recuperar el trànsit per l’N-II o l’N-340. Ara les vies són insuficients i s’han de combinar perquè les necessitats de l’oci i la distribució de mercaderies siguin compatibles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

girona

Consum resol el 53% de les reclamacions a la vegueria

GIRONA

Les obres del futur Museu Thyssen començaran a la tardor

sant feliu de guíxols
societat

Denuncien que els fan fora de casa tot i haver pagat sempre el lloguer

Olvan
medi ambient

Manifest contra els tòxics i el plàstic en el consum quotidià

barcelona
educació

Entre 1 i 4 hores més de matemàtiques per millorar la competència en 200 centres

barcelona
societat

Els veïns de Barcelona s’organitzen per lluitar contra el soroll a la ciutat

barcelona
Societat

Absolt l’exalcalde Manuel Bustos d’omissió de persecució de delicte

Sabadell
SANTA COLOMA DE FARNERS

Demanen que s’arxivi el cas de les protestes contra el rei a Caldes

SANTA COLOMA DE FARNERS
societat

El neurocientífic José Ramon Alonso, en unes jornades sobre autisme

girona