Infraestructures i serveis

Calada del túnel de la variant d’Anglès

Connectarà les carreteres C-63 i N-141

La Generalitat ha acabat de perforar el túnel de la variant d'Anglès. La infraestructura s'estén al llarg de 486 metres i és la peça clau de la futura variant, que entroncarà la C-63 amb l'N-141e i permetrà alleugerir la travessera urbana, traient els camions i el trànsit pesant del centre. Es preveu que un cop s'enllesteixi hi passin uns 5.100 vehicles diaris. L'objectiu és que la futura variant d'Anglès, que costa 21,6 milions d'euros, entri en servei abans no acabi l'estiu de l'any vinent. La nova variant és una de les principals obres en marxa del Departament a les Comarques Gironines, connectarà les carreteres C-63 I N-141. Aquesta permetrà evitar la circulació de pas per l’interior del nucli urbà i desviarà el trànsit que actualment circula pel centre d’anglès, aproximadament una mitjana de 20.000 vehicles diaris, dels quals un 2000 son camions. En principi la variant no s’inaugurarà fins a l’estiu. El Vicepresident del Govern i Conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró i altres alcaldes de la comarca han assistit a l’acte de la calada del túnel.

La nova variant d'Anglès connectarà la C-63 venint des de Santa Coloma de Farners amb l'N-141e (la coneguda com 'carretera de la vergonya'). Tindrà una llargada d'1,6 quilòmetres. I d'aquests, 486 metres passaran per sota túnel. Precisament, aquest dilluns les obres de la variant han fet un pas més amb la calada del túnel, que permet salvar la zona muntanyosa que queda en aquest extrem d'Anglès. 

El vicepresident del Govern ha volgut posar l'accent en la doble millora que suposarà la variant. Perquè per una banda, ha concretat, "millorarà la seguretat viària" i ajudarà a treure trànsit del nucli d'Anglès; i per l'altra, "incrementarà la qualitat urbana, ajudant a descarbonitzar el centre de la població". 

Actualment, cada dia hi ha gairebé 20.000 vehicles que creuen Anglès. D'aquests, el tram de la C-63 entre el municipi i Santa Coloma de Farners n'absorbeix uns 7.000, i l'N-141-e, uns 12.000 més. De tots ells, n'hi ha un 8% que són camions i tràilers. 

Jordi Puigneró ha explicat que la nova variant permetrà "desviar gran part" d'aquest trànsit, sobretot els vehicles pesants (que ja no podran passar pel centre). S'estima que, un cop entri en servei, uns 5.100 vehicles -sumant cotxes i camions- circulin diàriament per la variant d'Anglès. L'objectiu de la Generalitat és que les obres acabin a finals d'estiu de l'any que ve, i que a partir d'aquí la carretera ja s'obri al trànsit. 

L'alcalde del municipi, Jordi Pibernat, ha explicat que la infraestructura suposarà "un punt i apart" en la mobilitat al municipi. I de retruc, també un repte per veure de quina manera s'ordena la circulació per dins d'Anglès. "La variant ens traurà els camions, però també caldrà veure si la resta de conductors mantenen l'hàbit de creuar el poble o, per contra, aprofiten la nova carretera", ha dit l'alcalde.

Pibernat també ha volgut posar en relleu que, aprofitant les obres, la Generalitat també habilitarà un pas soterrat perquè els veïns puguin anar caminant fins al cementiri. "Pot semblar un detall menor, però per a nosaltres és important; perquè fins ara, això no es podia fer", ha explicat l'alcalde. 

Un any i mig d'obres 

Els treballs per construir la nova variant van començar el març de l'any passat. Fins ara, a més d'excavar el túnel, durant aquest any i mig ja s'han executat el 80% dels treballs de moviments de terres de la nova variant (que es concentren en els desmunts de les boques del túnel i els terraplens de la part nord de la carretera). 

A més, s'ha acabat l'obra de fàbrica del Camí de Can Planes i s'estan executant el pas inferior del camí del cementiri i el mur de Can Aulet. 

El traçat de la nova carretera, que discorre per l'est del municipi, comença a la C-63, al sud del municipi d'Anglès. En aquest punt, es preveu una rotonda (accés sud), per a connectar la travessera d'Anglès, la C-63, el cementiri i altres camins de la zona amb la nova carretera. Uns 250 metres a continuació, comença el túnel que avui s'ha calat. Es preveu que l'obra civil del túnel s'enllesteixi aquesta tardor.

La variant continua després del túnel en direcció nord fins a la connexió amb l'N-141e, on es preveu una altra rotonda (accés nord) que també servirà per accedir al nucli d'Anglès. La nova infraestructura tindrà una calçada de dos carrils de 3 metres i mig d'amplada cadascun, separats per una mitjana i vorals d'un metre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

El Gran Recapte crida a la mobilització “contra la pobresa”

25-N
crònica

“I got my back, I got my sex”

SOCIETAT

L’alta velocitat ferroviària té una tercera companyia

36 denúncies diàries per violència masclista

barcelona
MEDI AMBIENT

Entra en vigor el decret per sequera al Ter-Llobregat

El preu del lloguer a Girona s’ha encarit un 10% en un any

GIRONA
IRENE MUZAS CALPE
RABINA

“M’ha sorprès l’expectació per la meva ordenació”

barcelona
25N
Dia Internacional per a l’eliminació de la Violència contra les Dones

Clam contra la violència masclista

Brussel·les

El tren de la Costa Brava i dos ramals se sotmeten a estudi

GIRONA