Infraestructures i serveis

mobilitat

El govern presenta un ambiciós traçat del tramvia del Camp

La primera fase entre Cambrils, Salou i Vila-seca es posaria en funcionament el 2027

A Tarragona unirà el centre amb Sant Pere i Sant Pau, Torreforta, Campclar i Bonavista

Circumval·larà Reus per l’interior i connectarà l’aeroport amb el TAV

El govern ha presentat avui a Tarragona un ambiciós traçat per al futur tramvia del Camp de Tarragona que uneix els barris de Tarragona, circumval·la Reus per l’interior de la ciutat i conforma una xarxa metropolitana entre les dues capitals, la Canonja, Vila-seca, Salou, Vinyols i els Arcs i Cambrils, a més de connectar amb l’aeroport de Reus i la futura estació intermodal del tren d’alta velocitat (TAV) que l’Estat té en projecte. Es projecta com una doble xarxa urbana i interurbana connectades. A Tarragona uniria els barris de Sant Pere i Sant Pau, de la URV i l’hospital Joan XXIII amb el Serrallo i el Port però, a més, connectaria en una estació intermodal amb la xarxa metropolitana que aniria cap a Vila-seca i Reus. En aquesta direcció cap a ponent de la ciutat, la xarxa urbana connectaria els barris de Torreforta, Campclar i Bonavista amb el municipi de la Canonja mentre la metropolitana continuaria cap a Vila-seca.

Des d’aquesta població, un ramal metropolità conectaria cap al sud amb Port Aventura, Salou, Vinyols i els Arcs i Cambrils mentre un ramal cap a ponent connectaria amb Reus a través de la futura estació intermodal del TAV. Des d’aquí un ramal connectaria amb l’aeroport i la línia principal circumval·laria Reus per l’interior amb diferents parades als barris.

La primera fase, amb 150 milions d’inversió, ha d’unir Cambrils amb Vila-seca a través del continu urbà de Cambrils i Salou incloent Port Aventura. Serien 14 Km, 14 estacions i 3 intercanviadors per a una fase que tindria licitada l’obra entre 2024 i 2025 i es posaria en servei el 2027. També avui el govern ha licitat per 48,1 milions la fabricació i el manteniment durant quinze anys dels primers 7 combois que hauran de prestar servei a aquesta línia.

La segona fase, que no tindrà els projectes ni cost previst fins el 2024, inclouria els traçats urbans de Tarragona i Reus i es posaria en servei el 2028 –avui s’ha fet l’aprovació tècnica de l’estudi informatiu, que inclou el ramal d’accés a l’aeroport de Reus però també l’estació de Cambrils Nord, un intercanviador entre el Tramcamp i l’actual estació del Corredor Mediterrani.

Tota la xarxa tindrà 46 Km., 47 estacions, 10 intercanviadors i una inversió global prevista de 543 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona
CELRÀ

Canvien de lloc els concerts de nit de la festa major

celrà

Mig milió d’euros per netejar de pintades les persianes dels comerços

Barcelona

Èxit del simulacre d’avís per risc químic a Tarragona i les Terres de l’Ebre

Tortosa
Regne Unit

La desbandada de cinc cavalls de l’exercit provoca el caos a Londres

Barcelona