Infraestructures i serveis

Infraestructures

Clam perquè Foment acceleri la B-40 i faci tots els accessos

Els alcaldes de Terrassa, Viladecavalls, Abrera i Olesa i el conseller Rull no volen retards en el tram que s’ha d’acabar l’estiu del 2019

Insten a recuperar les connexions amb la C-55, l’A-2 i la C-16

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; la de Viladecavalls, Cesca Berenguer; el d’Abrera, Jesús Naharro, i la d’Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon, van tornar a fer visible dilluns, en una trobada amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, el seu temor que el Ministeri de Foment no compleixi els terminis d’execució de les obres per enllestir el tram de sis quilòmetres del quart cinturó o B-40 entre Olesa i Viladecavalls, que en la darrera visita d’obres del ministre Íñigo de la Serna, el juny passat, va reiterar que s’acabaria l’octubre del 2019. I, de motius, no els en falten, vistos els successius endarreriments i aturades dels treballs des que es van iniciar, l’any 2009, i es van reprendre, el 2015.

Precisament en aquesta darrera visita del ministre, ja van posar en dubte que es complís el calendari i, com també van fer davant del conseller, van demanar que no hi hagi retallades i que l’obra inclogui les connexions de l’autovia amb la C-55, l’A-2 i la C-16, que estaven previstes en el projecte originari dels trams entre Abrera i Terrassa, dos dels quals estan en funcionament des de l’any 2010: el que uneix Abrera i Olesa i el que va de Viladecavalls a Terrassa. De la Serna, en la visita del 20 de juny passat, va anunciar que el director general de Carreteres del govern de l’Estat es reuniria amb els batlles per analitzar aquestes qüestions. En el cas de Terrassa, un error en la posada a licitació va deixar fora l’enllaç amb l’autopista C-16 o, el que és el mateix, la sortida Terrassa Oest en sentit Barcelona per als vehicles que surtin de la zona nord de la ciutat o provinents de Manresa, Viladecavalls i Abrera. Per l’alcalde Ballart, seria un error eliminar aquesta connexió, perquè “implicaria una reducció de les funcions de circumval·lació del sistema d’autopistes que envolten la ciutat”.

Segons els alcaldes, si no es fan les connexions, hi ha risc que, quan s’obri tot el tram, es produeixin grans col·lapses que afectarien la mobilitat als municipis. Les previsions indiquen que més de 60.000 vehicles utilitzarien aquesta autovia orbital, i més de 100.000 quan estigui a ple rendiment.

La B-40 és una autovia polèmica planificada als seixanta per connectar el Baix Llobregat amb el Vallès Oriental, però de moment arribarà fins a Terrassa. Foment va adjudicar al juny la redacció de l’estudi informatiu dels 35 quilòmetres entre Terrassa i Granollers. Es repetia així el tràmit fet el 2003, arxivat perquè l’expedient d’avaluació ambiental va caducar dues vegades.

LA XIFRA

6,2
quilòmetres
s’estan construint entre Olesa i Viladecavalls després de dues aturades.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia