Infraestructures i serveis

Blanes blinda el futur de tres caixers automàtics

L’alcalde, Àngel Canosa, i CaixaBank pacten que l’entitat hi mantingui el servei telemàtic en dues oficines als Pins i Ca la Guidó, i el retorn del que ja s’havia suprimit a l’avinguda dels Pavos

El progressiu tancament de sucursals bancàries amenaçava les de diversos barris de Blanes, més allunyats del centre, però l’alcalde, Àngel Canosa, i CaixaBank van acordat ahir al matí en una reunió, com a mínim, mantenir el servei de caixers automàtics de l’entitat als barris dels Pins i Ca la Guidó, i recuperar-lo a l’avinguda dels Pavos.

Durant la trobada, el director de Banca Institucions de CaixaBank, Ivan Tibau, es va comprometre amb Canosa a recuperar o mantenir oberts caixers i oficines inutilitzats o que hi havia la intenció de tancar. És el cas de les dues oficines que estava previst tancar de manera presencial i virtual. D’aquesta manera, com a mínim, els veïns que vulguin disposar d’efectiu s’estalviaran la molèstia de desplaçar-se forçosament al centre o retirar els diners en altres municipis.

Cercar lloc per a un caixer

Paral·lelament, l’alcalde Canosa també es va comprometre amb l’entitat bancària a sumar esforços en la recerca d’un altre local a l’avinguda dels Pavos. Aquí, però, per poder-hi situar el caixer automàtic, ja que després que s’hagi consumat el tancament de l’oficina és imprescindible canviar d’emplaçament. Estudiaran opcions i solucions més econòmiques, amb el consistori prenent la iniciativa per mantenir un servei vital de proximitat.

Preocupació creixent

La problemàtica s’ha fet candent en els últims mesos, amb la coneguda campanya de recollida de signatures endegada per un jubilat, i la mobilització, especialment, de gent gran, amb dificultats per a l’ús de tecnologia i la malfiança de dependre únicament de pagaments o transferències a través de mitjans electrònics, al marge de la barrera addicional que suposa desplaçar-se a distàncies més grans i sol·licitar cita prèvia cada cop que es vol fer una gestió més complexa. Canosa ha començat les negociacions per CaixaBank, una de les entitats bancàries que té més clients a Blanes.

Altres poblacions, com ara Sant Feliu de Guíxols o Castell-Platja d’Aro, ja han aprovat en les últimes setmanes mocions als respectius plens municipals per reclamar la continuïtat del servei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les assignatures pendents

Girona
Societat

“La gent se’m queda mirant fixament”

Badalona
comerç

Més facilitats als xinesos perquè comprin

Barcelona
Vallfogona de ripollès/ Planoles

Porta a porta dels alumnes per fomentar l’estalvi d’aigua

Vallfogona/ Planoles
Olot

La Garrotxa vol aprendre de la mobilitat de Pontevedra

Olot
Administracions

El Suprem obliga el Prat a treure aparcament de la platja

El Prat de Llobregat
societat

Nou pas per a la construcció de l’institut Cal Maiol

barcelona
Bisharo Ali Hussein
Activista dels drets humans feminista

“Els homes volen controlar la sexualitat i el cos de la dona”

Girona

CADERSEM passa a formar part del GRUP E-COORDINA