Infraestructures i serveis

mobilitat

Els retards a Rodalies es doblen en deu anys amb dues incidències diàries greus

El Govern denuncia que fa mesos que Adif no els fa arribar les causes de les avaries ni paga la factura del transport alternatiu

Els retards a Rodalies s’han doblat els darrers deu anys i l’any passat es van superar les dues incidències diàries fins a una mitjana de setanta mensuals. Ho apunta un informe del departament de Territori que s’ha analitzat en la reunió del consell executiu del Govern i que estableix que, de gener a agost, només hi ha hagut 44 dies sense avaries ni retards.

L’any passat es van registrar 831 incidències atribuïbles a avaries d’infraestructures o trens, que van superar els 100 minuts de retard i que van afectar més de 22.500 serveis de tren. Els incidents han anat augmentant des del 2020 i els retards s’han gairebé doblat en la darrera dècada, de les 200.000 hores del 2011 a prop de les 400.000 de l’any passat, segons l’informe de Territori que recull les incidències que van superar els 100 minuts de retard i que són atribuïbles a avaries de la infraestructura o els trens.

El document també denuncia que la comunicació d’incidències que fa l’operador Renfe arriba tard i de manera deficient perquè els usuaris puguin planificar les alternatives. A més, el mal funcionament de Rodalies i Regionals distorsiona tot el servei de transport públic perquè, tot i els reforços d’autobusos alternatius de la Generalitat, el creixement immediat de demanda quan hi ha incidències no permet una planificació adient. En aquest sentit, Territori recorda que els autobusos interurbans no tenen la capacitat de passatgers d’un tren. Per exemple, al corredor de Vilafranca a Barcelona, la demanda ha crescut fins al 30% per les obres del Corredor Mediterrani que s’hi fan i, en dies concrets, el passatge dels autobusos passa de 600 a 800 persones.

Després de la reunió del consell executiu, la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha acusat l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) de portar mesos sense enviar informació detallada d’incidències i causes de les avaries a la infraestructura i de no pagar les factures dels autobusos alternatius que la Generalitat mobilitza d’urgència quan hi ha incidències. “No només anem a pitjor sinó que no millorem res”, ha afirmat Plaja, que considera un “menyspreu i una falta de respecte” als usuaris tota la situació creada.

El Govern recorda que, tot i la gratuïtat tarifària, Rodalies no ha aconseguit recuperar els passatgers del 2019, d’abans de la pandèmia, com sí han fet la resta de modes de transport públic. “Reclamem l’imprescindible i urgent traspàs integral de Rodalies”, reafirma Plaja, davant de la “incompetència” del govern espanyol per posar fi al mal funcionament i a “tantíssims anys de deixadesa”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Troben una nova manera de bloquejar proteïnes clau en el càncer de pròstata

barcelona

Nadal i Verge valoren l’avenç del nou protocol contra les violències masclistes a la universitat

barcelona
SOCIETAT

Mor Ramon Pujades, reconegut defensor del patrimoni de la Seu Vella

MATARÓ

El 65% dels veïns del barri de Vista Alegre ja participen del porta a porta mixt

MATARÓ

Els fiscals de Barcelona, contra “qualsevol ingerència”

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Algunes precipitacions a la zona pirenaica

Barcelona

Vanessa Mendoza: “Sento que m’estan renyant”

barcelona
societat

Els desallotjats del bloc de Figueres porten a l’Ajuntament als tribunals ”per actuar sense ordre judicial”

figueres
BARCELONA

Nou espai a la Vall d’Hebron per atendre pacients politraumàtics greus urgents

BARCELONA