Societat

Trànsit

Els motoristes morts superen d’11 els del 2016

La xifra de víctimes mortals de vehicles de dues rodes arriba a les 46

Només al desembre hi ha hagut 6 morts

Un total de 46 persones han mort a les carreteres catalanes durant el 2017, 11 més de les que s’hi van registrar durant el 2016, segons les dades del Servei Català de Trànsit. El desembre que va acabar diumenge va ser especialment sagnant amb la mort de cinc motoristes a les carreteres. Aquest increment de fins a un 31% de la mortalitat durant el 2017 confirma l’alerta que a finals d’any ja va fer el RACC en la presentació d’un estudi sobre l’estat de les carreteres quan es va advertir de l’increment de la sinistralitat en el segment de vehicles de dues rodes.

La tendència a l’alça es manté des de l’any 2013, quan hi va haver 1.565 accidents de moto i ciclomotor, 273 dels quals amb morts o ferits de gravetat, i es va anar enfilant fins als 2.129 accidents del 2016, en 309 dels quals es van produir morts o ferits greus.

L’augment de la xifra de motoristes morts durant l’any passat s’inscriu en un any negre en tots els sentits a les carreteres catalanes, on han mort un total de 169 persones, i s’han superat les 153 víctimes mortals de l’any passat.

Sense donar gas

Els experts que han analitzat per a El Punt Avui el fenomen de la sinistralitat de motoristes coincideixen en dos aspectes. D’una banda, no es produeix el fenomen de la temeritat, és a dir no es trasllada a la carretera l’èxit dels campions de moto de Catalunya que cada cap de setmana desfilen per les televisions, i, d’una altra banda, hi ha el factor humà, el de la consciència o inconsciència de cada conductor que juga un paper determinant en la casuística dels accidents.

Óscar Pérez, de la Penya Cent per Hora, i secretari de la Federació Catalana de Motociclisme, insisteix que “és molt important que cada motorista sigui conscient que ha de tenir una conducció tranquil·la i que ha de protegir-se”. Pérez Recorda els estudis que diuen que un 25% dels accidents són responsabilitat del motorista i que la resta depèn de l’estat de les vies o dels altres usuaris de la carretera. “El manteniment de vies és molt important”, insisteix.

Des del Moto Club Mollet, Madí Sallent insisteix: “Falta cultura de la conducció de la moto, i potser és massa fàcil accedir a poder-ne conduir una.” Sallent explica que “els caps de setmana es veu de tot a les carreteres “ però en general creu que no hi ha una conducció agressiva que vulgui emular els grans campions. De la mateixa opinió és Raül Viladrich, president de l’Associació de les Autoescoles, que defensa la necessitat que hi hagi una formació continuada. Segons Viladrich, el perfil de l’accidentat “és un motorista d’edat avançada que té l’accident el cap de setmana. És probable que es tracti de gent que acostuma a circular amb cotxe entre setmana i que quan agafa la moto perd la consciència que és més vulnerable”.

LA FRASE

A Catalunya no hi ha una conducció agressiva que imiti els grans campions de motocicleta
Raül Viladrich
President de l’associació d’autoescoles de catalunya


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia