Salut

Acusen Salut d’enviar un correu “racista i discriminatori”

Una vintena d’entitats denuncien que el Departament instava a detectar malalts estrangers amb situació irregular

Balcells nega aquesta intenció i recorda que el sistema sanitari és universal

Una vintena d’entitats han acusat el Departament de Salut d’haver enviat als professionals sanitaris un correu “racista i discriminatori”, en el qual s’hi demana la col·laboració dels sanitaris per detectar casos de persones estrangeres que puguin estar malaltes i que han vingut a Catalunya i demanen la targeta sanitària en frau de llei per poder-se tractar.

“Amb aquestes normatives, el CatSalut projecta un imaginari de sospita o, fins i tot, criminalització cap a les persones migrants i refugiades que viuen a Catalunya”, afirmen en un comunicat recollit per l’ACN entitats com la Plataforma per una Atenció Sanitària Universal a Catalunya, Tanquem els CIE, el Fòrum Català d’Atenció Primària, Marea Blanca, Sos Racisme Catalunya i Stop Mare Mortum.

El conseller de Salut, Manel Balcells, ha negat que hi hagi cap indicació de discriminar ningú i en declaracions ahir davant la premsa durant la presentació d’un nou servei a l’Hospital Vall d’Hebron, va declarar: “Això no és veritat. El sistema sanitari dona cobertura universal i de qualitat. No hi ha indicació de discriminar ningú. Més faltaria! Al contrari. Som pioners a fer que la targeta sanitària sigui per a tothom i així continuarà sent”.

Les entitats demanen a Salut i al CatSalut que es retractin del correu, amb el qual “utilitzen els sanitaris com a policies antifrau/vigilants del sistema amb un clar biaix racial i xenòfob”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més d’un terç de les dones pateix problemes de salut de llarga durada després de parir

barcelona

Demanen la compareixença de Simó al Parlament per l’informe PISA

barcelona

El canvi de la Llei de Carreteres que ha de desbloquejar la B-40, en poques setmanes

barcelona
MEDI AMBIENT

Treballen en la recuperació del capell d’aigua al PNIN de l’Albera

FIGUERES
ADMINISTRACIONS

Begur busca en els Next Generation la millora en la sostenibilitat i la resiliència

BEGUR
SERVEIS

Girona farà modificar el contracte de neteja per adaptar-lo a la situació climàtica

GIRONA

Es doblen els robatoris de cable a les vies d’Adif en un any a Catalunya

barcelona
INFRAESTRUCTURES

Banyoles adequarà dos nous aparcaments públics per a vehicles

BANYOLES

Mor el conductor d’un turisme en una sortida de via a la C-58 a Ripollet

barcelona