Societat

Barcelona incorpora la geolocalització al Servei de Teleassistència

Ara ja hi ha 170 persones amb aquest sistema, que permet ampliar l’atenció als usuaris quan surten al carrer

La sol·licitud s’ha de fer a l’Àrea Bàsica de Salut de referència

El Servei de Teleassistència Municipal de Barcelona que atén gratuïtament 96.000 barcelonins ha incorporat aquest any un sistema de geolocalització per millorar el seguiment de persones amb deteriorament cognitiu.

Un total de 179 usuaris ja disposen del dispositiu que fa possible el servei denominat Monitorització Intel·ligent del Moviment per a l’Autonomia amb Localitzador (MIMAL) i la previsió de l’ajuntament és que se n’incorporin una desena cada mes.

Aquest dispositiu complementa el servei de teleassistència amb la geolocalització i atenció d’emergències al carrer.

Les persones interessades a incorporar-lo han de dirigir-se al personal professional de la seva Àrea Bàsica de Salut (ABS) de referència, que valoraran la idoneïtat i faran la sol·licitud en cada cas.

La tinenta d’alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha fet balanç del Servei de Teleassistència Municipal el 2017 i explicat les novetats a casa de Mari Carmen Font, una usuària que ha donat el seu testimoni.

Ortiz ha destacat que l’any passat va augmentar en un 5% el nombre de ciutadans que disposen del servei gratuït de teleassistència a Barcelona respecte al 2016.

Ha subratllat que han especialitzat l’atenció que presten en funció de les necessitats dels usuaris i, per a això, el nou dispositiu MIMAL suposa “un salt significatiu” perquè “garanteix la geolocalització en una ciutat com Barcelona, aclaparador per a una persona gran amb possibles desorientacions” i contribueix a la prevenció d’accidents i perdudes.

La responsable de la concessionària, Tunstall Televida, Susana Ortega, ha explicat que els primers 179 dispositius MIMAL han estat per als casos amb més vulnerabilitat.

Sobre els motius més freqüents pels que els usuaris d’aquest nou servei premen el botó de ’sos’ del dispositiu, Ortega ha explicat que són per caigudes i per desorientació.

També ha anunciat que en les pròximes setmanes hi haurà una app que permetrà als familiars veure on està la persona que porta el MIMAL.

Persones ateses el 2017

L’any 2017, el Servei de Teleassistència Municipal de Barcelona va registrar un nou màxim històric pel que fa al nombre de persones ateses, mantenint una altíssima satisfacció i valoració.

En concret, es van atendre un total de 95.599 persones, tres de cada quatre de les quals són dones, la meitat viuen soles a casa i amb una mitjana d’edat de 83 anys, encara que es recomana activar la teleassistència a partir dels 75 anys.

Quant a l’activitat del servei, l’any passat es van fer 1,43 milions de trucades de seguiment (entre elles 64.000 trucades per fer promoció de l’envelliment actiu) i es van rebre i van atendre un total de 645.499, fet que suposa una mitjana d’1,8 trucades per usuari i mes.

En el 9% d’aquestes trucades rebudes va caldre activar una emergència sanitària, la qual cosa va suposar la mobilització d’algun tipus de recurs sanitari.

La mitjana del temps de resposta per atendre la trucada va ser d’11 segons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gregori Vizcaino i Vallbona
Director de l’Ascensió, Fires i festes de Granollers

“Hem d’entendre l’Ascensió com un estat d’ànim”

Granollers
Olot

Urbanitzen l’últim espai verd de la falda del Montsacopa

Olot
Societat

Dos-cents drons a la Cremada de Badalona

Badalona
Societat

Donen dispositius traductors per facilitar el treball humanitari d’Open Arms

Badalona
societat

El gimnàs Sant Pau, més a prop de tornar a donar servei

barcelona
SANT FELIU DE GUÍXOLS

Mascarell, fitxat per dirigir el projecte del Museu Thyssen

SANT FELIU DE GUÍXOLS
societat

Lectures, tallers infantils i activitats diverses arreu de la demarcació

girona
opinió

Calonge i Sant Antoni, municipi pioner en ‘smart city’

Alcalde de Calonge i Sant Antoni

Figueres perfora un pou de 200 metres de profunditat per buscar aigua

figueres