Societat

Confluència a Sant Miquel

Unes 200 persones participen en la pujada al castell, partint de Girona i de Celrà

És un dels actes previs a la Diada que organitza l’esquerra independentista

Al cim, penjada de l’estelada i esmorzar popular

La dita popular recull que tots els camins porten a Roma, però almenys ahir tant des de Girona com des de Celrà conduïen a Sant Miquel. Amb estelades, barretines i amb la camiseta oficial de la Diada, unes dues-centes persones van participar a peu o en bicicleta en la tradicional pujada al castell. És un dels actes previs a l’Onze de Setembre que impulsa l’esquerra independentista per anar escalfant motors i agafar forces per a la nova mobilització històrica que es preveu demà. La pujada és organitzada per la CUP de Girona, Celrà i Bordils, La Forja-Jovent Revolucionari, el casal independentista El Forn i el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC). La sortida des de la capital gironina es va fer a les nou del matí, davant del Cul de la Lleona. I, mitja hora després, totes les persones que partien des de Celrà van començar a enfilar el camí des de la plaça de l’Església. Tots els participants es van anar trobant al cim, arribant per senders d’una banda i l’altra de la muntanya. Una jornada lúdica, esportiva, reivindicativa i que, a més, va estar caracteritzada per la germanor i el simbolisme que suposa el fet que els dos termes acabin compartint el castell de Sant Miquel, tal com s’està tramitant.

Una vegada a dalt, va ser l’hora d’un dels preceptes indispensables d’aquesta excursió: pujar per l’escala de cargol que porta al mirador del castell, on hi ha una magnífica panoràmica de 360 graus que permet divisar gran part del territori gironí. En aquest mateix punt es va fer un dels actes més esperats i aplaudits. Es tracta de la penjada i la hissada de l’estelada, que des d’ahir ja torna a lluir al capdamunt del pal.

A continuació es va celebrar un esmorzar popular a l’esplanada que hi ha a tocar del conjunt patrimonial. Els organitzadors van posar al damunt de diverses taules llesques de pa amb tomata, embotit, sucs, aigua i vi. Amb aquest àpat es tornava a agafar energia per emprendre la baixada d’una de les diverses cites col·lectives que al llarg de l’any hi ha a Sant Miquel, a la qual assisteix gent de totes les edats. Un dels participants que va atreure les mirades i l’escalf de tothom va ser en Genís, que just ahir feia tan sols vint-i-vuit dies que havia nascut. Els seus pares, veïns de Girona, van pujar caminant amb una de les motxilles específiques per portar nadons. Una dolça escena que donava llarga vida a l’esperit de la Diada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)