Proven genèticament la teoria de la domesticació humana

Un estudi de la Universitat de Barcelona ha identificat una xarxa genètica implicada en la trajectòria evolutiva del rostre dels humans i en la tendència a ser més sociables. La troballa, que no és present en neandertals, reforça la hipòtesi de l’autodomesticació humana, segons la qual la nostra espècie va evolucionar com a éssers més sociables i cooperatius seleccionant entre els seus congèneres els que tenien un caràcter més procliu a aquests comportaments. La recerca, publicada a Science Advances, es basa en experiments amb cèl·lules de la síndrome de Williams, un trastorn que provoca una morfologia facial característica i discapacitats cognitives, així com un caràcter normalment obert, simpàtic i de confiança. “Hem innovat fent servir tecnologia en un entorn clínic per entendre com els humans han evolucionat des de la separació amb els neandertals”, indica Cedric Boeckx, professor ICREA de la secció de lingüística general del departament de filologia catalana i lingüística general, ha liderat l’equip de la UB.

Decreten confinament per a tota la població a Moscou