Societat

La demarcació ja té 16 estacions de recàrrega elèctrica ràpida de vehicles

La Generalitat instal·larà a Figueres, Sant Feliu de Guíxols i Vilobí d’Onyar noves estacions de la xarxa pública

Vol que el 2019 hi hagi un punt cada 30 quilòmetres

L’Institut Català d’Energia (Icaen) ha aprovat la instal·lació de cinc noves estacions de recàrrega elèctrica ràpida de vehicles de la xarxa pública a les comarques gironines. Es tracta de dues noves instal·lacions a Figueres, dues més a Sant Feliu de Guíxols i una altra a Vilobí d’Onyar. Amb aquestes, ja seran 16 les instal·lacions d’aquest tipus a les comarques gironines, cadascuna de les quals pot tenir més d’un endoll. Aquesta mesura s’emmarca en el desenvolupament del pla estratègic per al desplegament d’infraestructura de recàrrega per al vehicle elèctric a Catalunya 2016-2019 (Pirvec), i suposa ampliar a 88 el nombre d’estacions ràpides a la xarxa viària catalana, de manera que l’any que ve no hi hagi cap punt del país que quedi a més de 30 quilòmetres d’un punt de recàrrega ràpida. Les estacions de recàrrega ràpida proporcionen una autonomia d’uns 120 quilòmetres en 30 minuts. Actualment, a la demarcació de Girona ja es poden trobar punts de recàrrega ràpida a Figueres, Girona, Olot, Santa Coloma de Farners, Caldes de Malavella o Celrà.

Altres estacions

A banda de les estacions de recàrrega ràpida, a la demarcació també n’hi ha de recàrrega semiràpida –que permeten recarregar el vehicle en unes tres hores de forma completa i usen una potència de corrent d’entre 7,5 kW i 20 kW– o de recàrrega normal, que és l’opció més senzilla però alhora la més lenta. Per recarregar de forma completa la bateria d’un vehicle, que acostuma a ser d’uns 20 kWh de capacitat, cal que el vehicle estigui endollat entre sis i vuit hores.

Ara fa un any, a la demarcació hi havia registrades un total de 27 estacions –sumant-hi tots els tipus–, situades tant en vies públiques com en centres comercials o benzineres, però la xifra s’ha anat ampliant aquest 2018, amb l’obertura de nous punts. Entre els més recents, per exemple, hi ha els quatre punts oferts des de l’estiu per l’Espai Gironès de Salt. Es calcula que a Catalunya hi ha un total de 1.421 endolls de vehicle elèctric, la majoria dels quals són de càrrega normal (1.038), 182 de càrrega ràpida, 156 de semiràpida i 45 de superràpida.

A part, a les comarques gironines hi ha també registrades fins a 18 estacions de gas liquat de petroli i una de gas natural vehicular.

LES XIFRES

11
estacions
de recàrrega elèctrica ràpida de vehicles a la xarxa pública hi ha a la demarcació.
5
noves
estacions se sumaran a les onze que ja hi havia, i s’instal·laran a Figueres, Sant Feliu de Guíxols i Vilobí.

LES XIFRES

11
estacions
de recàrrega elèctrica ràpida de vehicles a la xarxa pública hi ha a la demarcació.
5
noves
estacions se sumaran a les onze que ja hi havia, i s’instal·laran a Figueres, Sant Feliu de Guíxols i Vilobí.

Aliança de municipis per a la interoperabilitat

A més del desplegament de la xarxa pública de recàrrega ràpida elèctrica de vehicles, en el marc del Pirvec també s’ha constituït l’aliança de municipis per a la interoperabilitat.

Gràcies a aquesta col·laboració, qualsevol usuari pot accedir a qualsevol estació de recàrrega de Catalunya fent servir qualsevol de les targetes emeses pels ajuntaments de l’aliança. D’aquesta manera es facilita que els usuaris deixin d’acumular targetes per carregar a les diferents instal·lacions promogudes pels municipis. A les comarques gironines, s’han adherit a aquesta aliança els municipis de Celrà, Girona, Roses, Olot, Santa Coloma de Farners i Vidreres.

Segons l’Icaen, la mobilitat elèctrica s’està consolidant a Catalunya. En l’actualitat, circulen més de 12.000 vehicles elèctrics per les carreteres catalanes; a més, un 1% dels nous turismes matriculats i un 4% de les noves motocicletes matriculades són elèctrics, mentre que un 9% dels turismes matriculats són híbrids. A les comarques gironines, però, segons lles últimes dades de la direcció general de Trànsit, només el 0,12% dels turismes que circulen a Girona són elèctrics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia