Societat

ÀNGELS FERRÉ

PRESIDENTA DE LA CONFEDERACIÓ DE CÀMPINGS DE LA MEDITERRÀNIA

“El càmping no és el parent pobre del sector turístic”

“Les associacions que formen part de la Confederació de Càmpings de la Mediterrània aglutinen els càmpings del segle XXI”

“Treballem en entorns naturals, a vegades en primera línia de platja, el que volem i exigim és una normativa harmonitzada que ens permeti avançar”

“El càmping per definició és retrobar-te amb la natura”

La força de la unió
Àngels Ferré és la presidenta de la Confederació de Càmpings de la Mediterrània. Creada fa un any i mig, agrupa les associacions de càmpings d’Alacant, Castelló, València, Girona, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Lleida i Associació de Càmpings de Muntanya. 211 establiments que exigeixen a l’administració que els escolti.
El càmping ha evolucionat, però continua sent el lloc ideal per retrobar-se amb la natura

Els càmpings de Catalunya i el País Valencià han sumat esforços per defensar els seus interessos davant les administracions. En deu anys han capgirat el sector i s’han convertit en un destí turístic amb personalitat pròpia. Ara reclamen normatives clares i harmonitzades per continuar innovant i creixent.

Què diferencia els càmpings de Catalunya i el País Valencià d’altres comunitats?
Compartim denominadors comuns, des d’una situació geogràfica fins a un perfil de càmping i client. Les associacions que formen part de la confederació aglutinen el càmping del segle XXI. Són grans càmpings amb un nivell de qualitat adient a la demanda dels clients. Rebem clients d’Alemanya, Holanda i la Gran Bretanya i tenim molts premis europeus.
Com ha evolucionat el càmping en els últims deu anys?
Hem augmentat el nivell de qualitat, hem ampliat els serveis i mitjançant tot això anem arribant a una activitat de càmping sostenible, que ofereix prestacions complementàries i que ha aconseguit que ens convertim en un destí turístic amb personalitat pròpia.
Quin és el valor afegit que ofereixen?
La natura. El càmping per definició és retrobar-te a la natura. El sector del càmping ha aconseguit convertir-se en un destí turístic enmig de la natura, però sent sostenibles, aconseguint un equilibri.
Fa poc es van reunir a Fitur amb els responsables de Turisme de València i Catalunya. Què estan demanant a l’administració?
El sol és fonamental en l’estructura d’un càmping. Treballem en entorns naturals, a vegades a primera línia de platja. El que volem i exigim és una normativa harmonitzada que ens permeti avançar. I que els criteris entre comunitats autònomes no siguin tan diferenciadors. Cal que ens reconeguin com a interlocutors, que treballem junts.
No se senten prou reconeguts?
El sector del càmping continua en creixement, però crec que el que estem aconseguint és haver deixat de ser el parent pobre del sector turístic. I això ha estat el resultat de la lluita que hem mantingut durant anys. Però així com a àmbit europeu estem molt ben reconeguts, en aquest país la paraula càmping sona a turisme de pobre.
Les traves jurídiques venen més dels municipis, de les lleis autonòmiques o estatals?
Les traves venen pel desconeixement del món del càmping. Tota la tramitació ha de passar per diferents administracions i malauradament a vegades et trobes amb molts tècnics que no saben què és un càmping, és aquí on tenim el problema. Però és perquè les regulacions normatives no són clares i no estan harmonitzades. Ara tant a Catalunya com a la Comunitat Valenciana estem en un moment normatiu de modificació i de canvi. I som en taules de treball amb els tècnics de turisme i els tècnics d’urbanisme perquè sigui una regulació consensuada.
I aquests càmpings de luxe no trenquen amb la idea clàssica de càmping com a sinònim d’austeritat i senzillesa?
Jo no crec que sigui trencar. És evolucionar perquè realment el càmping és un lloc on retrobar-te amb la natura. El càmping no deixa de ser càmping. L’essència del càmping no la perdem.
Però el concepte glamur que venen alguns càmpings sembla més propi d’un hotel de cinc estrelles.
No, jo crec que el mercat turístic és molt ampli. Són segments diferents. Cada perfil de client pot buscar allò que vol, però de fet el càmping bàsicament són vacances de família, poder gaudir d’un allotjament de qualitat còmode i poder gaudir d’activitats. L’origen és al contrari. Jo crec que el sector hoteler ha copiat coses del càmping, com el programa d’activitats.
Quins són els beneficis mediambientals que ofereixen els càmpings?
La sostenibilitat. Precisament pel fet d’estar enclavat al mig de la natura, tots aquells sistemes per al funcionament del càmping han de ser respectuosos amb el medi ambient i perfectament sostenibles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

salut

Reclamen mantenir l’actual hospital Sant Jaume de Mataró fins que no es faci el nou

Mataró
Societat

Estudien construir un centre de processament de dades al subsòl de La Sagrera

Barcelona
SANTA COLOMA DE FARNERS

El BOE publica la proposta alternativa del ramal de la MAT fins a Riudarenes

SANTA COLOMA DE FARNERS
SOCIETAT

Glaceres que es desfan als soterranis de la Catedral per Temps de Flors

girona
QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona