Un 16% més de joves d’ESO cursen religió catòlica
El percentatge d’alumnes que fan aquesta assignatura a la diòcesi de Girona està per sobre del de la resta de Catalunya
El nombre d’alumnes de secundària que cursen religió catòlica als centres públics de la diòcesi de Girona ha experimentat en els dos darrers anys un creixement. Dels 3.715 alumnes d’ESO que feien aquesta assignatura el curs 2015/16 s’ha passat als 4.331 d’aquest curs, la qual cosa representa 616 alumnes més (16,5% d’increment). Això no obstant, aquesta xifra està per sota dels 4.555 alumnes d’ESO que el curs 2007/08 van fer aquesta assignatura i que va ser la més alta dels darrers deu anys. El delegat d’ensenyament del Bisbat de Girona, Pere Micaló, va explicar ahir que l’increment que s’ha registrat aquests dos darrers anys és atribuïble, d’una banda, a l’augment de la població escolar en la secundària obligatòria i, de l’altra, als efectes d’haver-se legislat una assignatura alternativa per als alumnes que no opten per classes de religió catòlica. Una altra dada que va destacar ahir Micaló, que també és el director del Secretariat Interdiocesà per a l’Ensenyament de la Religió a Catalunya (Sierc), és que el percentatge d’alumnes que fa religió als centres públics de la diòcesi de Girona se situa per sobre de la mitjana de Catalunya: un 24,8% enfront del 18% en l’etapa d’educació primària i un 18,4% enfront del 10% en l’ESO. Unes dades que, segons el Bisbat, trenquen amb la idea que la diòcesi de Girona és una de les més secularitzades de Catalunya. En un àmbit global, un de cada tres alumnes escolaritzats a la diòcesi de Girona fan religió catòlica.
Aprofitant que ahir va començar el període de preinscripció escolar, que s’allargarà fins al 24 d’abril, Micaló va fer una crida a les famílies de la diòcesi perquè es plantegin la possibilitat d’inscriure els seus fills en aquesta assignatura adduint que és una matèria transversal que ajuda a entendre’n d’altres del currículum educatiu. A més, hi va afegir que la classe de religió ofereix “un espai privilegiat de reflexió i de diàleg amb l’altre”.