Educació

Educació

Més franquisme que república

Els alumnes van optar ahir entre Primo de Rivera i el franquisme o la Segona República i la Transició en la prova d’història de la selectivitat

Els estudiants van destacar la dificultat de la prova de comprensió oral d’anglès

Les noves generacions semblen tenir més clar el que va significar el franquisme a Catalunya que el període de la Transició o la Segona República. Així es desprèn del que explicaven ahir els alumnes i professors als passadissos de les universitats on s’estava fent la segona jornada de la selectivitat, on es van examinar al matí d’història i de llengua estrangera com a matèries comunes. La tarda va ser el torn de les matèries de la modalitat escollida.

L’opció A de l’examen d’història constava d’un text de Manuel Tuñón de Lara de la Historia de España que es referia als orígens de Primo de Rivera i el context en què es va educar. A partir d’aquí s’havien d’explicar les causes de l’adveniment de la dictadura i els principals fets històrics entre el 1917 i el 1923. El segon exercici reproduïa una portada de La Vanguardia del 1940 sobre la visita del dirigent nazi Heinrich Himmler a Barcelona com a introducció per explicar què va significar la implantació del franquisme a Catalunya. L’opció B, que va ser menys escollida, presentava una estadística de l’atur entre el 1932 i el 1936, que havia de servir per parlar de les reformes fonamentals de la Segona República i la Constitució del règim, i la comparació entre les eleccions del 1933 i les del 1936. També s’havia d’analitzar el text del preàmbul de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya del 1979 i escriure sobre l’evolució política de Catalunya entre la mort de Franco i el 1986. “Història ha anat bé, no era gaire difícil”, valoraven la Mar i la Laura, de l’institut Sant Adrià. La Jordina i l’Anton, del Sagrat Cor de Sarrià, consideraven que “la pregunta de la Segona República estava bé, era factible, mentre que la de la Transició no ho era tant”. Un grup d’alumnes del Sant Andreu de Badalona valoraven també que la prova d’història els havia anat “molt bé”.

Pel que fa a l’examen d’anglès, en canvi, va haver-hi queixes sobre la comprensió oral, que parlava de la contaminació al mar. “Un alumne del nivell d’Advance m’ha dit que ha trobat més difícil aquest listening que els de l’Advance”, exemplificava l’Enric, professor del Sant Andreu de Badalona. Els estudiants es queixaven que no s’entenia gaire bé i que el vocabulari era complicat. Amb el reading, que versava sobre un element tan quotidià per als joves i no tan joves com les emoticones, no va haver-hi en canvi problemes. L’anglès va ser l’opció de llengua estrangera escollida per un 98,3% dels estudiants.

Les proves d’accés a la universitat en la convocatòria del juny s’acabaran avui amb11 exàmens de la fase específica. La comuna, obligatòria per a tothom, es va fer els dos primers dies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona
CELRÀ

Canvien de lloc els concerts de nit de la festa major

celrà