Educació

Innovaran en l’educació a Girona Est a partir del teatre

Les escoles gironines Font de la Pólvora, Vila-roja i Sagrada Família participen en un projecte de tres anys liderat per la Fundació Catalunya-La Pedrera i amb el suport de Temporada Alta

Tres escoles de Girona Est participen des d’aquest curs en un projecte de millora educativa a partir de la integració del teatre com a eix vertebrador de l’aprenentatge. En concret, són les escoles Font de la Pólvora, Vila-roja i Sagrada Família les que incorporaran durant tres cursos estratègies de les arts escèniques a la seva metodologia. Es tracta d’una nova edició del projecte Escoles Tàndem que organitza la Fundació Catalunya-La Pedrera des del 2011 –a Salt fa un any que està en funcionament a l’institut Sunyer–, basat en la col·laboració entre un centre educatiu i una institució de referència. En aquest cas la institució és la Fundació La Ciutat Invisible - Temporada Alta, i suposa “un triple salt mortal” –en paraules de la directora general de la Fundació Catalunya-La Pedrera, Marta Lacambra– perquè s’ha decidit incloure-hi tres centres alhora, cosa que fa que la inversió global sigui de 225.000 euros.

Calendari

El coordinador del projecte, Alejandro Santaflorentina, va explicar ahir en la presentació, segons recull l’agència ACN, que durant la primera meitat d’aquest curs els professors de les escoles estan treballant amb els experts per veure com es poden millorar els mètodes educatius a partir del teatre. Alhora durant aquest primer trimestre es posarà “l’orella” a cada centre per poder analitzar la situació que es viu a cada escola. A partir del segon es començarà a treballar “cap on volen caminar” per tal de marcar els primers objectius durant el final del primer curs. Serà a partir del segon any que es començarà a veure com els professionals del món de les arts i els professors de les tres escoles han modificat els seus mètodes i classes. Una de les possibilitats creatives podria ser començar les classes amb alguna dinàmica per tal de captar l’atenció dels nens.

Opinió de les escoles

La directora de l’escola Font de la Pólvora, Pilar Marco, va remarcar que els seus alumnes molts cops “tenen dificultat d’aprenentatge” però que tenen un “potencial creatiu i artístic” molt gran. Per això, creu que el seu principal repte és veure com es pot activar aquest potencial creatiu per superar les dificultats en l’aprenentatge. Per la seva banda, la directora de l’escola Sagrada Família, Susana Berengena, va assenyalar que les jornades de formació els estan “fent reflexionar, pensar diferent” i que aquests canvis des del punt de vista personal es reflectiran també en la manera d’ensenyar.

En la presentació es va destacar que la idea és “implicar les famílies” i convidar-les amb els alumnes al teatre. També volen “revertir la situació” que hi ha al sector Est, en què molts pares decideixen portar els nens a altres centres de la ciutat.

LA XIFRA

225.000
euros
és la inversió global d’aquest projecte que es durà a terme durant tres cursos en tres escoles de Girona Est.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un ciclista mor en ser envestit per un cotxe a Palafolls

Barcelona

Un motorista mor en un xoc amb un camió a l’AP-7

Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Diumenge ennuvolat i fred

Barcelona

La temporada d’esquí més pública, a punt

barcelona
MONTSE REYES
PRESIDENTA DE L’ASSOCIACIÓ SOS DONNA CATALUNYA, FISIOTERAPEUTA I CANTANT

“Acompanyem persones en estat de vulnerabilitat emocional”

Les Franqueses del Vallès

Els municipis posen els infants en l’agenda política

barcelona

Mifas demana al govern català més diàleg

salt

Banyoles recupera una panoràmica

BANYOLES
David Jou
President de la Fundació Joan Maragall

“Déu és una de les idees humanes de més envergadura

Barcelona