Educació

Arbúcies vol que el Vedruna sigui reconegut com a escola “d’alta complexitat”

La Generalitat ha retirat aquest any al col·legi el concert educatiu pel grup de P3

L’Ajuntament i el Consell Escolar donen suport al centre per reclamar-ho

L’Ajuntament d’Arbúcies demana a la Generalitat que es reconegui l’escola Vedruna del municipi com a “centre d’alta complexitat” i dona suport al col·legi per recuperar el concert que li han suspès: aquest curs 2021/22, el Departament d’Educació ha retirat a l’escola el concert educatiu pel grup de P3 perquè no arribava els 13 alumnes. Segons l’Ajuntament, la decisió per la diferència d’un alumne en l’efectiu requerit, a més del perjudici econòmic, afecta recursos pedagògics. “Demanem flexibilitat tenint en compte la complexitat de l’alumnat. El curs de P3 és la primera escolarització dels nens i en un 80% són de famílies d’origen migrant; en el conjunt, aquesta proporció és de l’ordre d’un 50%”, diu Jaume Salmeron, regidor d’Educació d’Arbúcies.

A més, l’Ajuntament recalca que un percentatge important d’aquests nuclis familiars segueixen plans de treball establerts per diferents administracions de benestar social per situacions socioeconòmiques desfavorables i de vulnerabilitat. Tot i tractar-se d’un centre concertat, l’Ajuntament considera que cal tenir en compte que l’escola gestiona, com la resta de centres del municipi, alumnat amb necessitats educatives especials. “Si un dels centres flaqueja, tota la comunitat educativa se’n ressent”, diu Salmeron. L’Ajuntament demana a Educació que s’implementin, de manera immediata i urgent, recursos pedagògics i humans, que es recuperi el concert el curs 2022/23 i que es “blindi amb el reconeixement com a centre d’alta complexitat”. Aquesta demanda, que també ha rebut el suport del consell escolar municipal, es va aprovar per ple amb la majoria absoluta de l’equip de govern (Entesa); ERC s’hi va abstenir i la CUP hi va votar en contra.

La integració a la xarxa pública, denegada a Sant Hilari

L’Associació de Pares de Família de Sant Hilari Sacalm, que gestiona el centre concertat amb la llar d’infants Les Cent Fonts i el col·legi Sant Josep, critica la negativa de la Generalitat d’integrar l’escola a la xarxa de centres públics com demana l’entitat. Els representants de l’Apfshs i de l’Ajuntament han acudit recentment al Departament d’Educació a Barcelona per exposar-hi un cop més la petició que ha de garantir la continuïtat del centre, però segons l’entitat la resposta ha estat un no rotund a la integració. “El que més dol és que, d’una banda, el departament manifesti que aquest projecte li encanta i que, de l’altra, el deixi a la deriva i a la seva sort. Evidentment, aquest és un no totalment contradictori”, diu l’entitat en un comunicat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El PSC advoca perquè Catalunya i l’Aragó “coliderin” la candidatura dels jocs d’hivern

barcelona

Segueixen en augment els alumnes confinats

BARCELONA

El DOGC publica la resolució que elimina les restriccions i el passaport covid i que manté tancat l’oci nocturn

barcelona

Les vacunes anticovid afecten la menstruació però els efectes són breus, segons un estudi

londres

Les mascaretes i certificats covid deixen de ser obligatoris a Anglaterra

LONDRES

Moderna inicia els assajos clínics de la vacuna contra l’òmicron

nova york

Detenen a Barcelona dos fugitius d’una organització dedicada al tràfic de drogues amb base d’operacions a Hamburg

barcelona

Últimes hores per al passaport

Barcelona
ECONOMIA

‘Incorpora’ suma prop de 12.000 contractes d’integració laboral