Educació

La UdG promou a les aules les tecnologies creatives

L’objectiu és oferir un enfocament per aplicar la metodologia Montessori en les activitats tecnològiques a l’aula

El projecte se centra especialment en el context de les escoles multiculturals

El grup de recerca UdiGitalEdu de la Universitat de Girona (UdG), amb una fusió del mètode Montessori i el de les experiències, promourà la inclusió social i l’equitat en escoles multiculturals d’arreu d’Europa. Aquesta és la finalitat del projecte MonTech, que es desplega a través d’activitats tecnològiques motivadores i innovadores, basades en un nou enfocament que fusiona el mètode Montessori amb experiències. La UdG lidera el projecte, que té set socis més de Grècia, Turquia, Bulgària, Romania i Irlanda.

El projecte s’inspira en la pregunta: “Si Maria Montessori encara fos viva, com utilitzaria la tecnologia a l’aula, amb infants i mestres, sense trair els principis de la seva metodologia?”. Per donar resposta a aquesta pregunta, el projecte pretén dissenyar un nou enfocament que parteix del mètode Montessori, però incorporant la tecnologia educativa ( EdTech). L’objectiu és adaptar Montessori al nou context de les escoles multiculturals(escoles amb una quantitat significativa d’infants migrants, refugiats o procedents de minories) i actualitzar-lo amb eines digitals modernes però econòmiques, per a escoles amb pocs recursos materials.

Fase de disseny

Actualment, el projecte està en la fase de disseny i redacció de la guia MonTech per a mestres. En aquesta fase han intervingut, per una banda, els socis experts en el mètode Montessori; és a dir, l’escola Montessori Palau de Girona i el centre de formació Waterpark Montessori International Ltd, que té la seva seu a Irlanda. Per altra banda, també n’ha format part el grup UdiGitalEdu de la Universitat de Girona, com a coordinador del projecte, mitjançant els seus coneixements sobre el mètode de tecnologies creatives.

La fase de creació de la guia culmina aquesta setmana amb un curs de formadors a Girona amb 35 mestres d’escoles d’arreu d’Europa, a través dels socis del projecte. Els formadors seran els encarregats d’ajudar a millorar les activitats de la guia i d’organitzar tallers de formació per a altres mestres de primària dels seus respectius països i, així, millorar la gestió de la diversitat a l’aula a través de les activitats MonTech.En aquesta formació, a més dels mestres dels països que conformen el consorci, hi participaran docents de dues escoles de Salt: El Veïnat i El Gegant del Rec. L’esdeveniment compta amb el suport de l’Escola Montessori Palau, de la Factoria Cultural Coma Cros de Salt i de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, els quals han cedit els seus espais com a seus de la formació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona