Educació

Educació

Una àgora per a docents

compartir

Un centenar de professors d’infantil i primària intercanvien en el marc de les jornades ComparTeam experiències entre ells per conèixer i ampliar els recursos que fan servir

Més d’un centenar de docents d’educació infantil i primària, amb ganes de divulgar i conèixer pràctiques i metodologies utilitzades per altres companys, es van reunir ahir a la casa de colònies Can Caballè d’Estanyol, amb motiu de la II Jornada ComparTeam. Can Caballé es va convertir, doncs, en una gran escola, a manera d’àgora per a docents; un espai on es van reunir mestres que volien aprendre els uns dels altres i enriquir-se mútuament en la tasca docent, les eines que despleguen i els recursos que fan servir. La jornada va estar organitzada per Maria Badet, Iolanda Moya, Lídia Martínez i Joan Parés, docents i membres de l’equip de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) ComparTeam, amb l’ajuda de l’Albert Perafita i el suport de l’Anna Sarrà, cap de la unitat d’infantil i primària de l’ICE de la (UdG). La jornada també va tenir la col·laboració d’entitats com ara Hiper Escola, Servei Estació, Oxford i Milan i les plataformes SomDocents, Doqua i Smile and Learn.

ComparTeam, enmig d’un paratge natural de gran bellesa, va ser un gran punt de trobada, a manera de far, per intercanviar idees més enllà dels murs dels respectius centres educatius. Iolanda Moya, una de les organitzadores, explicava que es van preparar 24 tallers: “En diem píndoles informatives o ComparTasts”, destacava, afegint-hi que els tallers es van dividir en sis blocs de quatre de simultanis d’una durada de 40 minuts cadascun i amb un aforament d’entre vint i trenta assistents. La temàtica d’aquests ComparTasts, en què uns docents explicaven a altres professionals les seves experiències, era molt diversa: caixes d’aprenentatge, presentació d’aplicacions educatives, metodologies manipulatives o eines de gestió, entre moltes altres propostes. “Els mateixos formadors són els talleristes –detallava Moya– que compartiran amb els companys experiències i mètodes que els són útils des d’un punt de vista pedagògic i didàctic i que els volen generosament donar a conèixer”. I, a manera de cercle virtuós, els talleristes es convertiran a la vegada en els assistents a altres tallers. Anna Sarrà, cap de la unitat d’infantil i primària de l’ICE de la (UdG), destacava que el més important d’aquesta experiència és que, “a diferència d’altres formacions, són els mateixos mestres els que exposen als seus companys de professió aquella metodologia, projecte, recurs, activitat o idea que els ha funcionat”.

A part dels tallers, a la jornada es va fer també un break a mig matí, una pausa per al dinar i una taula rodona final on tothom va poder expressar les seves sensacions sobre la jornada. Tot això, en un ambient distès, però alhora professional, ja que l’assistència a la jornada i la preparació dels tallers han estat reconegudes al professorat com a activitats de formació permanent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona