Educació

Educació publica el mapa de recursos de l’educació inclusiva

Segons el conseller Cambray, l’eina posa tota la informació a l’abast de les famílies, professionals i taules locals de planificació

El Departament d’Educació ha publicat el mapa de recursos de l’educació inclusiva. El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha anunciat aquest divendres la seva publicació en el marc del 1r Congrés Internacional ’La qualitat educativa en els processos de transformació: per a la inclusió, la sostenibilitat i l’ètica informativa’ de la Societat Catalana de Pedagogia, celebrat a Lleida. Cambray ha destacat que el mapa posa tota la informació a l’abast de les famílies, els professionals i les taules locals de planificació. La publicació del mapa és un dels requeriments del decret d’educació inclusiva. Disposa d’informació centre a centre per tal que les famílies amb alumnes amb necessitats específiques puguin definir els itineraris.

L’eina també vol ser útil pels orientadors dels centres educatius que fan acompanyament a l’alumnat i les famílies, perquè puguin mostrar millor les opcions disponibles a l’alumnat amb necessitats educatives específiques (NESE); i també a la resta de personal dels serveis educatius i serveis territorials, en les seves tasques de planificació.

La versió publicada aquest divendres és provisional. S’hi poden fer aportacions, propostes de millora i esmenes. L’objectiu és actualitzar-lo periòdicament i que finalment s’integri en el mapa escolar amb tots els centres i estudis, amb al idea que tots els recursos educatius estiguin integrats en un únic mapa.

Durant l’acte, Cambray ha reafirmat el compromís del govern amb un servei educatiu inclusiu. Entre d’altres, ha recordat que s’està fent una avaluació externa sobre la implementació de la normativa i que al gener s’incorporen uns 200 professionals d’educació especial, destinats únicament a la detecció i intervenció precoç de l’alumnat amb dificultats de parla.

Per últim, el conseller ha citat que s’està estudiant una proposta unificada de criteris que suposarà un canvi en el model de repartiment del recurs de monitors de suport per tal de garantir una millor cobertura de l’alumnat amb més necessitat d’acompanyament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Xile

Xile demana ajuda internacional per aturar l’onada d’incendis

Santiago de Xile
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient agradable

Barcelona
XAVIER GARÍ
HISTORIADOR. FUNDADOR DE SOM CRISTIANS

“Creiem en una Església de peu pla”

BARCELONA

Un 3% més de tràfic comercial al port de Palamós

PALAMÓS

Salvem Solius s’oposa a l’ús del complex per a la transferència de residus

LLAGOSTERA / SANTA CRISTINA

L’antic escorxador de Figueres, per a emergències socials

FIGUERES

Educació reforçarà els cicles d’FP a l’institut Narcís Xifra de Girona i hi tancarà l’ESO

girona
Salut

A Banyoles, el Punt Lila va sobre rodes

BANYOLES

Les universitats rebran més de 1.000 milions

Barcelona