Educació

La proposta de zonificació escolar a Terrassa s’enllestirà el juliol

Els serveis tècnics municipals han fet el treball inicial i ara es faran cinc sessions amb membres del Consell Escolar Municipal per elaborar-la, ja que l’actual de quatre zones és del 2009

La proposta d’una nova zonificació escolar a Terrassa, que s’arrossega des del mandat passat, podria estar enllestida el proper mes de juliol amb l’objectiu que passi per l’aprovació definitiva a l plenari del Consell Municipal Escolar (CME) i, posteriorment tingui el vistiplau del ple de l’Ajuntament i posteriorment dels serveis territorials d’Educació.

Així ho ha explicat aquest matí la directora del Servei d’Educació de l’Ajuntament, Gemma López, a la resta de formacions polítiques en comissió informativa. Actualment s’han acabats els treballs amb els tècnics del consistori de la nova zonificació que han tingut en compte dades del padró municipal –naixements i residències per barris– o projeccions de creixements d’habitatges, entre altres, i ara s’abordarà una segona fase, convocant una comissió de representació del CME, amb membres de direccions, docents i associacions de famílies dels centres públics i concertats, a més personal del servei d’Educació, perquè acabin de confeccionar la proposta. Es reuniran cinc vegades des d’ara fins el juliol, tot i que no estan concretades les dates, i en les darreres s’hi incorporaran els representants dels grups polítics municipals.

El regidor d’Educació, Joan Salvador, ha assegurat que “no hi ha una premissa marcada” malgrat que tot fa pensar que s’ha de canviar una zonificació que ja té 15 anys, dividida en quatre zones, només pensant en qüestió poblacional, ja que s’ha passat de 210.000 habitants als 225.000. “Si s’arriba a la conclusió que ja estan bé com estan, es quedaran com estan”, ha reblat el regidor.

El representant de Vox, David Aguinaga, ha demanat saber les problemàtiques que s’han produït al que López li ha replicat que una cosa “és la percepció que pugui tenir la comunitat en general, però si que és un fet que el decret de preinscripció i matrícula estableix uns indicadors i criteris” per a la zonificació i que l’actual no els compleix. D’exemple ha citat que el decret diu que les zones han de ser socioeconòmicament heterogènies i “no les tenim”, o que s’ha d’afavorir l’escolarització de proximitat –el text no fixa la distància– i “nosaltres tenim unes zones que són enormes”. Per aquest motiu, amb els indicadors de les zones, s’estudiaran alternatives per millorar-los i, un d’ells fixat per la primera comissió dels tècnics és que els centres estiguin a una distància d’un quilòmetre. Salvador ha afegit que serà una feina d’equilibris, tenint en compte que les places que s’ofereixen han de ser les mateixes que es demandaran i que hi ha zones “amb sobreoferta”, ha puntualitzat López.

La darrera zonificació en quatre districtes escolars es va aprovar a principis del 2009 després de dos anys de debat, i no va estar exempta de crítiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.