Educació

Les AMPA gestionaran els menjadors escolars

El govern treballa perquè la nova llei o un decret permetin que entitats, escoles i ajuntaments s’ocupin del servei

El possible canvi havia provocat polèmica

Les associacions de mares i pares (AMPA) podran continuar gestionant els menjadors escolars tant si s’aprova la llei de contractes de serveis a les persones –popularment coneguda com a llei Aragonès pel nom del vicepresident del govern– com si no. Així ho ha previst el conseller d’Educació, Josep Bargalló, que recentment va explicar que si la llei tira endavant el departament aprovarà una resolució que dictaminarà que les AMPA, les direccions dels centres, els ajuntaments i els consells comarcals podran gestionar directament o indirectament els dinars als centres educatius. En cas contrari, el Departament d’Educació aprovaria un decret llei urgent i específic sobre la gestió dels menjadors que també permetria la gestió per part d’aquests agents. Associacions i centres podrien gestionar el servei directament, mentre que ajuntaments i consells comarcals l’hauran d’adjudicar per concurs “fent prevaldre la proximitat i la qualitat per sobre dels criteris economicistes”, segons Bargalló. Una llei de més abast haurà de gestionar la globalitat del temps de migdia.

El possible canvi en la gestió dels menjadors va provocar l’alarma entre les AMPA, que alertaven de la possibilitat que s’afavorís les grans empreses i que baixés la qualitat del servei si s’adjudicava per concurs. Les protestes han estat una constant dels darrers mesos. Educació va obrir un procés participatiu amb prop de 300 col·lectius, que han manifestat de forma majoritària que volen gestionar ells el menjador o que, en cas de ser gestionat pel departament, el cedeixi abans a una AMPA que a una empresa externa.

LA XIFRA

300
col·lectius
han manifestat la voluntat majoritària de gestionar els menjadors escolars, en una consulta d’Educació.

Seixanta instituts, referents

El Departament d’Educació ha publicat una resolució per la qual crea un programa d’innovació pedagògica de pràctiques del màster del professorat de secundària perquè els estudiants puguin fer les pràctiques en una seixantena de centres de secundària. S’ha obert la convocatòria per als instituts que vulguin formar part el curs vinent del programa que pretén potenciar el concepte de centre formador dels instituts i que aquests esdevinguin una referència en la formació dels docents de secundària.

Segons Educació, els instituts que participin en el programa esdevindran “un espai d’aprenentatge on els estudiants podran veure i practicar totes les dimensions de l’acció educativa”. És a dir, les programacions didàctiques, les avaluacions, el disseny d’activitats competencials, la gestió d’aula, el treball cooperatiu, les tutories grupals i individuals, el treball amb l’entorn i les reunions amb les famílies.

El programa aposta perquè tot l’equip docent assumeixi un paper formador, i preveu també la incorporació de més estudiants en pràctiques a un mateix centre que en l’actualitat. A més, els estudiants en pràctiques podran interaccionar amb tots els docents del centre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Malta obre un port a l’‘Ocean Viking’, però no acollirà ningú

MALTA

Subhasta d’art en pro de SOS Costa Brava a Sant Feliu

SANT FELIU DE GUÍXOLS

L’escola El Frigolet, de Porqueres, s’amplia amb una nova aula

PORQUERES
societat

Una avaria a Sants genera esperes de més d’una hora

La Santa ja ha rebut un 40% més de públic que l’any passat

SANTA CRISTINA D’ARO

Tractaments ambulatoris d’afeccions uterines, al Güell

girona
Figueres

Mil dos-cents infants de casals

societat

Detingut després d’haver atropellat mortalment un motorista a Jorba

Girona ofereix 2.750 places d’activitat física

Girona ofereix 2.750 places d’activitat física

girona