Societat

El metro renovarà els trens més antics de l’L1 i l’L3

TMB tanca un acord per finançar amb fons europeus la compra de 42 noves unitats més eficients

Les unitats més antigues del metro de Barcelona deixaran de funcionar d’aquí a l’any 2022, quan arribin 42 nous trens d’alta eficiència. TMB ha tancat un acord per finançar la compra de les noves unitats amb el Banc Central Europeu (BEI), que facilitarà fins a 205 milions d’euros a través del pla Juncker per promoure l’acció pel clima i reduir les emissions contaminants. Per completar l’operació, l’Institut de Crèdit Oficial (ICO) i l’Institut Català de Finances (ICF) aporten dos crèdits més, de 54 i 50 milions respectivament, i també han concedit préstecs, de 6,4 milions d’euros cadascun, Bankinter i Liberbank. Es tracta d’operacions de crèdit a molt llarg termini amb l’autorització de l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona.

Els nous trens, que estaran destinats a les línies 1 i 3 del metro de Barcelona, permetran reemplaçar unitats que fa prop de 35 anys que circulen per unes de noves que incorporaran les últimes tecnologies per millorar la seguretat, els temps d’espera i el confort del servei. També augmentarà la capacitat dels vagons, que arribarà als 1.100 passatgers per als que circulen per l’L1 i als 900 per als de l’L3. A més, els vehicles nous consumiran fins a un 20% menys d’energia i seran més silenciosos. Els 42 trens tindran cinc cotxes cadascun i es construiran a la factoria d’Alstom de Santa Perpètua de Mogoda. El projecte permetrà crear 3.100 llocs de treball necessaris per a la construcció dels vehicles nous. Els dos primers es lliuraran el 2020 i la resta, en el termini de dos anys i mig.

Esperant fons del BEI per a l’L9

L’acabament del tram central de l’L9 del metro està també pendent d’un crèdit procedent del BEI. La Generalitat va sol·licitar fa dos anys 740 milions d’euros per poder abordar la construcció del tram que va de les estacions de la Sagrera a Zona Universitària, uns recursos que haurien de servir per acabar de fer el segment de túnel pendent, construir les estacions i enllestir els treballs. De moment, segons fonts del Banc Central Europeu, el projecte continua en fase d’avaluació, dintre del procés habitual d’anàlisi per a aquest tipus d’infraestructures, que, per la seva complexitat, s’estenen més que altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amnistia alerta sobre el col·lapse del dret internacional

barcelona
societat

La Torre de Capdella vol recuperar el complex de colònies de Molinos

Torre de Capdella

Disset anys esperant equipaments a les Glòries

Barcelona
crònica

Les roses del Firal i les del cementiri

enogastronomia

Cinc catalans competeixen a Madrid per ser el millor sommelier de l’Estat

Barcelona

Unes noranta persones participen a la Lectura de Josep Pla

palafrugell

Mollet i Granollers s’oposen a la centralització dels jutjats

Granollers
societat

Més d’un centenar de parades omplen la Rambla en un Sant Jordi marcat pel vent

figueres
estat espanyol

Aproven un pla per indemnitzar les víctimes d’abusos a l’església

barcelona