Societat

Una discoteca, l’atractiu més esmentat de Lloret a les xarxes

L’establiment d’oci és el que rep més mencions, per davant dels jardins de Santa Clotilde, la platja Gran i la platja de Fenals

El sol i platja és el producte més lloat, per davant de la diversió nocturna i la cultura

La plataforma d’intel·ligència Mabrian copsa les valoracions dels visitants en línia

De juny a agost, els forans van arribar de l’Estat francès i Polònia, sobretot

La discoteca Tropics és l’atractiu de Lloret de Mar més mencionat en les xarxes socials, segons un estudi de la plataforma d’intel·ligència Mabrian. Tropics, a l’avinguda Just Marlès (la riera), és l’element que més referències ha generat en les xarxes analitzades.

De l’1 de gener al 1 de desembre d’aquest any, la discoteca Tropics, considerada la número 78 del món [vegeu peça], ha estat l’atractiu més mencionat (un 16,17% de les referències), per davant dels Jardins de Santa Clotilde (14,92%), la platja gran, a tocar del passeig (13,11%), i la platja de Fenals (12,26%). Tropics és l’atractiu més esmentat des de fa anys, però el 2017 era esmentat pel 32,8% dels usuaris, amb molt d’avantatge respecte la platja de Lloret (10,65%) i la platja de Fenals (10,47%).

Les dades són extretes de la plataforma d’intel·ligència de l’empresa Mabrian Technologies, una companyia analítica de dades (big data) que va contractar l’Ajuntament l’abril del 2018. Mabrian té en compte les referències de Lloret que han aparegut en les xarxes socials Twitter i Instagram i els portals Tripadvisor i Booking.

El coordinador tècnic del pla operatiu de reconversió turística de Lloret, Josep Carreras, detalla els serveis que els ofereix Mabrian: “Tenim diferents mòduls contractats, com ara el de xarxes socials, el de geolocalització, en què també hi ha la companyia Orange, i el de despesa. A través d’un conveni amb Mastercard, aquest permet saber les dades dels aparells amb què es paga a Lloret.”

El mòdul de geolocalització ajuda a comptabilitzar el nombre de visitants un dia concret i com es mouen arreu del país, entre altres dades. És un projecte pilot a Europa, sosté la gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan. De juny a agost, i tenint en compte els mercats emissors de mencions, Lloret va rebre una mitjana diària de 34.628 persones de fora de l’Estat espanyol (1.845 més que el mateix període del 2018). N’hi va haver 12.160 de l’Estat francès, 4.290 de Polònia, 3.024 dels Països Baixos, 2.486 d’Itàlia i 2.476 de Bèlgica com a principals orígens.

Carreras i Keegan assenyalen que s’estan familiaritzant amb l’alt volum de dades que els ofereix Mabrian des de fa un any i vuit mesos. “Permet trobar-nos amb sorpreses i mercats que no podíem conèixer amb dades de l’INE [Institut Espanyol d’Estadística]”, assenyala el coordinador tècnic.

La gerent de Lloret Turisme valora que observen fenòmens que els haurien pogut passar inadvertits. “En les estadístiques d’ocupació hotelera, el mercat italià no hi surt. Però en la plataforma de Mabrian, apareix en un volum preponderant en el pic de l’estiu. Això vol dir que s’allotgen en HUT reglats o no reglats i altres llocs. Per tant, estàvem perdent de vista un client que no apareixia.”

Previsió i gastronomia

Amb aquestes dades, Lloret Turisme, l’ens publicoprivat de promoció del municipi, té eines per precisar més en les seves accions. Per exemple, el mercat holandès és el primer en gastronomia i restaurants, diu Keegan, mentre que el dels EUA és el que gasta més per persona, juntament amb els de Suïssa i Rússia.

D’altra banda, el mes passat, en el marc del Congrés Mundial de Ciutats Intel·ligents, celebrat a Barcelona, l’Ajuntament de Lloret va rebre el distintiu Soc Smart, que impulsa per primer cop la Generalitat. L’acreditació valora l’aposta per la innovació tecnològica “com a eina per millorar la qualitat de vida dels seus ciutadans”. Els serveis de Mabrian són alguns dels esmentats, igual que l’aplicació LloretSmart.

LES XIFRES

43,1
per cent de les mencions fetes per italians les fan persones de menys de 25 anys.
51,7
per cent de les mencions entre l’1 de gener i l’1 de desembre van ser de catalans i ciutadans de la resta de l’Estat.
34.628
visitants
diaris de fora de l’Estat va rebre Lloret entre juny i agost. 12.160 eren de l’Estat francès i 4.290, de Polònia.

Tropics, la 78a del món, entra en l’elit de les discoteques

La discoteca Tropics, l’atractiu de Lloret més esmentat en les xarxes, ha entrat, recentment, en l’elit mundial de les discoteques i és considerada la número 78. L’Associació Internacional d’Oci Nocturn (International Nightlife Association, en anglès) ha inclòs Tropics entre les cent millors, en un veredicte que es va donar a conèixer en un acte a Bogotà, la capital de Colòmbia, el 13 de novembre. La número 1 és la discoteca Hï Ibiza. És el primer cop que un local de les comarques gironines entra en el selecte grup del top 100.

El responsable de la discoteca Tropics, el lloretenc Teddy Law, troba que ser el número 78 és “un doble motiu” de satisfacció perquè d’alguna manera anticipa la celebració del cinquantè aniversari, que tindrà lloc l’any que ve. A més, recorda que el negoci segueix la feina feta pels seus pares. Tropics obre de l’1 de març al 31 d’octubre i en temporada alta dona feina a vuitanta persones. La discoteca té un aforament de 2.000 persones i, els últims anys, ha fet un salt en la programació, convidant, entre d’altres, Paris Hilton, Alan Walker, Steve Aoki i Snoop Dogg perquè hi seleccionessin (punxessin) música.

El rànquing es fa en funció d’una votació en línia, que té un 30% de valor, i de la tria d’un jurat professional, que val el 70% restant. El jurat té en compte, entre altres aspectes, la qualitat del servei, el respecte pel medi ambient, la igualtat de gènere i els serveis VIP. En el top 100, hi ha Shôko Barcelona (n. 17), Opium Barcelona (n. 21), Pacha Barcelona (n. 56), High Fidelity Club (n. 73), Carpe Diem Lounge Club (n. 77) i El Row (n. 83).

“El fet de no ser esclaus d’un producte és bàsic”

J. Ferrer

La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, valora que la destinació lloretenca tingui més atractius que l’oci nocturn i el sol i platja. “No ser esclaus d’un producte i anar-nos diversificant és el quid de la qüestió en l’estratègia de Lloret. Ébàsic”, afirma.

De l’1 de gener a l’1 de desembre, el sol i platja era el producte esmentat quant a interès pel 29% dels emissors de missatges en les xarxes de Lloret, per davant del 12,25% que feien apunts sobre cultura i de l’11,78% que es referien a l’oci nocturn. Els seguien l’actiu (10,99%), que inclou senderisme, camins de ronda, golf o submarinisme; el familiar (10,77%) i el gastronòmic (7%). “Estem duplicant les dades del 2017 en alguns productes”, diu el coordinador tècnic del pla operatiu, Josep Carreras. Fa dos anys, per exemple, el turisme familiar tenia un 5% d’interès i l’oci nocturn, un 17,69%.

Els turistes, afirma Keegan, “no arriben a Lloret amb dos interessos; l’interès està més repartit”. Per la gerent de Lloret Turisme, “en una estació concreta, hi ha oci nocturn i sol i platja, que són de temporada alta”, però diversifiquen més. “El sol i platja sempre serà preponderant, perquè el nord d’Europa viatja al Mediterrani pel sol i la platja.”

Mercats dominants

A l’hora d’analitzar d’on provenen els emissors de valoracions, es comprova que la majoria són de l’Estat espanyol (un 43%) i de l’Estat francès (11%), si es tenen en compte les dades del juny a l’agost. Segons Keegan: “Som menys esclaus d’un mercat concret, tot i que encara som dependents del mercat català i l’espanyol.”

Per les dades de Mabrian, es constata que l’índex de satisfacció global és del 86,35%, la percepció de seguretat, del 92,29 i la del producte, del 68,69%. Per satisfacció, els tres primers productes són la gastronomia (85,83%), el turisme familiar (81,65%) i el sol i platja (80,41%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Els veïns de Lilla tallen l’A-27 per exigir les indemnitzacions per les esquerdes

MONTBLANC
ciutat del vaticà

El papa frena els rumors sobre la seva salut amb la lectura d’una llarga homilia

barcelona
Societat

Mor Joan Nadal, empresari andorrà pioner en el sector del transport

URBANISME

Rubí invertirà més d’un milió d’euros per renovar el clavegueram de dos carrers

RUBÍ
MEDI AMBIENT

El temporal Nelson es “menja” part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona