Salut

LLUÍS AMAT

ALCALDE DE LA VALL D’EN BAS

“Els pagesos són un puntal i més ara”

L’alcalde remarca que són un municipi amb un pes important del sector agrari i que en tenen sort

Els serveis municipals funcionen bé, adaptats a la nova situació, però està preocupat per després de la pandèmia

Amb visió comarcal.
Fer poble amb visió comarcal és un dels eixos polítics que sempre ha defensat Lluís Amat, una filosofia que es plasma, per exemple, en el Centre de Cultura i Natura de Can Trona. L’alcalde destaca, de la situació actual, el contacte permanent a través d’una plataforma liderada pel Consell Comarcal, amb tots els alcaldes de tots els municipis, el Consorci d’Acció Social, Sigma, Mossos. Diu que això els permet ser més operatius i, si cal, ajudar-se.

El privilegiat entorn natural de la Vall d’en Bas i la solidaritat que ha accentuat la pandèmia són els aspectes en què insisteix l’alcalde en aquesta entrevista. Segons ell, tots els serveis municipals funcionen gràcies al teletreball i es poden atendre les necessitats dels veïns a través dels diversos canals de comunicació habilitats els últims anys.

Com s’ha mobilitzat la ciutadania?
Hi ha diferents empreses que ens han ajudat a aconseguir material; grups de voluntaris i voluntàries han fet bates de plàstic per al personal sanitari; en diferents zones de la Vall hi ha connexions a través dels balcons o jardins; segueix havent-hi classes de gimnàs per a la gent gran i pilates i ioga i manteniment a través de les xarxes. A més, vam editar el butlletí municipal La Vall Bull a través del web; hem repartit mascaretes i pantalles als comerços de la Vall...
Com els ha afectat la pandèmia?
Honestament, crec que vivim en un entorn privilegiat que ens ajuda molt a fer que les nostres necessitats siguin menors. Tot i l’anormalitat, podem gaudir dels serveis bàsics per poder continuar el dia a dia. I els pagesos continuen sent un puntal essencial, i més encara en aquests moments. Em preocupen els autònoms, les petites i mitjanes empreses i el sector turístic i, també, el dia després: com es canalitzen les ajudes; com ser conscients que la normalitat anirà arribant a poc a poc; si es comptarà de debò amb els municipis; si se’ns ajudarà com cal per poder ser encara més eficients...
Els serveis estan en tensió?
Complint l’estat de l’alarma i seguint les directius que es marquen, els serveis que oferim com a ajuntament són els bàsics: s’atén el ciutadà, es mantenen els canals de comunicació, tenim l’equip de la brigada municipal operatiu per a urgències, neteja viària, servei d’aigua... Hi ha, però, serveis com la jardineria, per exemple, en què es fa molt el mínim. Tots els serveis socials es porten des del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, amb qui estem en permanent contacte.
Com s’organitza el voluntariat?
Hi ha un grup important de voluntàries i voluntaris per a diferents temes. Un regidor ho coordina per poder ser més efectius. Cal dir que, a més a més, en el nostre entorn hi ha una solidaritat veïnal de sempre, i això no té preu.
I l’atenció a la gent gran?
Tot el tema d’atenció domiciliària es porta des del Consorci d’Acció Social, com ja he comentat. A en Bas, d’altra banda, hi tenim la residència per a la gent gran El Mirador del Puigsacalm, amb qui mantenim un contacte diari. Hi ha preocupació però, alhora, molta implicació i dedicació i una enorme professionalitat. També és molt important la relació continuada que mantenim amb l’àrea bàsica de salut i amb la seva directora. Tenim la sort de disposar d’un excel·lent equip en general de tots aquests àmbits.
La gent fa cas?
A mesura que han anat avançant les setmanes de confinament, la consciència encara ha estat més alta. Els canals de comunicació com La Vall en un Clic, El Pregoner, el web, telèfon... estan funcionant molt bé i ens ajuden molt per anar solucionant els problemes que poden anar sorgint. És molt d’agrair el comportament general de la població. Si tenim en compte que no tenim policia local, per exemple, potser encara fa més modèlic el comportament; ens ajuda molt.
Com s’organitza l’Ajuntament?
Sempre hi ha una persona per atendre trucades i les necessitats bàsiques. Totes les treballadores i treballadors i tècnics de les oficines fan teletreball; la brigada està operativa per a qualsevol emergència; les educadores de la llar d’infants treballen telereunides en els projectes educatius i per actualitzar el web; les classes dirigides del pavelló es fan a través de les xarxes... Fem reunions telemàtiques, tant amb els tècnics com el mateix equip de govern; i, efectivament, hem celebrat el primer ple telemàtic de la història. La bona predisposició de tothom i de la secretària és molt d’agrair i ens ajuda a seguir avançant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona