Educació

Bargalló: “Estem treballant diversos escenaris, des de tornar a les aules al maig fins tornar al setembre”

El conseller explica que aquest dilluns es publiquen les instruccions sobre com fer l’avaluació del tercer trimestre

Els centres obriran al setembre però no està clar quan podran començar la feina lectiva, dependrà de les preinscripcions

El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha assegurat aquest dilluns que s’està “treballant amb diversos escenaris , des de tornar a les aules al maig fins tornar al setembre”. En una entrevista a El matí de Catalunya Ràdio, Bargalló ha assegurat que el pròxim curs començarà com estava previst i que el desconfinament “ens marcarà l’inici de la part lectiva”. També ha remarcat que dependrà si es pot fer la preinscripció al maig o al juliol també pot condicionar el curs vinent. El pròxim curs començarà com estava previst si podem fer la preinscripció en un temps relativament lògic”, ha afirmat.

Bargalló també ha remarcat que el retorn no podrà ser el mateix dia per a tothom i caldrà fer-ho de forma esglaonada, ja es comenci al maig o al juny.

Sobre les classes telemàtiques, ha assegurat que no es pot pensar en traslladar les classes presencials a les videoconferències i que més aviat el que es vol és “acompanyar els alumnes” de forma telemàtica. “Ens equivocaríem si pretenguéssim fer les classes presencials de forma telemàtica. Hem d’acompanyar els alumnes”, ha assenyalat.

Bargalló ha anunciat que aquest mateix dilluns es publicaran noves instruccions sobre diverses qüestions educatives, entre les quals hi ha com fer l’avaluació del tercer trimestre i com adaptar les feines a les nova situació, ja que ha reconegut que hi ha hagut centres educatius que potser s’han excedit en l’enviament de tasques. “He vist escoles públiques i concentrades que han donat un treball excessiu. Avui rebran ordres per adaptar les feines”, ha dit, afegint que “hem de treballar coneixent les limitacions dels alumnes. Tots tenim limitacions. És una situació extraordinària.

Per això ha explicat que “aquesta tercera avaluació ha de servir per millor les dos primeres però mai per rebaixar la nota de les dues primeres”. És a dir, que l’avaluació ha de ser “positiva”, per “ajudar” i “millorar”, tenint en compte les limitacions de cada cas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia