Societat

Els anuncis d’apostes no tindran espai en l’esport

El govern espanyol endureix la legislació per fer front a les ludopaties juvenils

L’últim esborrany del govern espanyol que regularà la publicitat i la comunicació comercials de les activitats relacionades amb el joc i les apostes serà més restrictiu del que s’havia anunciat fins ara.

El Ministeri de Consum, que comanda Alberto Garzón, es presentarà avui a la Comissió Europea amb noves modificacions. Si fins ara es permetia que les empreses d’apostes mantinguessin els seus anuncis durant els esdeveniments esportius que s’emetessin a partir de les vuit del vespre –permetent així que fossin visionats durant molts partits de futbol– ara tan sols es podran veure en la franja que va de la 1 a les 5 de la matinada. Els anuncis i apostes en línia que s’emetin en ràdio, televisió i plataformes d’intercanvi de vídeo quedaran restringits en hores d’escassa audiència, però es podran continuar veient.

Tampoc a les samarretes

D’altra banda, els esportistes no podran patrocinar activitats relacionades amb el joc en estadis, instal·lacions o recintes esportius de qualsevol tipus. Els jugadors no podran portar distintius de jocs i apostes tampoc a les samarretes o a la resta dels equipaments esportius. A més, també es prohibeixen els bons de benvinguda, que són una eina de promoció per atraure clients, sigui quina sigui la condició de la promoció que n’ofereixi la casa d’apostes.

L’enduriment de les mesures que pretenen prevenir les ludopaties, respecte al projecte de decret sotmès a exposició pública fins ara, és conseqüència de la preocupació mostrada durant la consulta de la normativa, el febrer passat, entre els grups parlamentaris del Congrés, organitzacions civils i institucions sobre els greus efectes de la dependència de les apostes i l’especial incidència en persones cada cop més joves, mitjançant les apostes en línia. La nova legislació té molt en compte els menors d’edat, a qui intenta protegir i per als quals està prohibit jugar, un recordatori que hauran d’incloure els anuncis. Així, la publicitat no s’hi podrà dirigir directament ni podrà ser destinada a incitar al joc els menors. Els contractes ja signats abans d’aquesta nova regulació també s’hi hauran d’adaptar, en un termini de tres mesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Catalunya registra el dia més plujós des del setembre de l’any passat

barcelona
medi ambient

Reus intensifica les sancions per no llançar bé les escombraries

REUS
meteorologia

Un centenar d’avisos per la pluja des de diumenge al vespre

BARCELONA
estats units

Almenys quatre morts per múltiples tornados a Oklahoma

barcelona
Societat

Mor Carles Busquets, reconegut fotògraf reusenc i expropietari de Niepce

societat

S’ensorra una part de l’edifici de l’Escola de Vela a causa del temporal

platja d’aro
llengua

Voluntariat per la llengua ha creat més de 178.000 parelles lingüístiques

barcelona
societat

Reus torna a homenatjar la rosa, el símbol de la ciutat

REUS
medi ambient

Identificats els autors de nou abocaments a Lleida

LLEIDA