Societat

La Fundació La Caixa dona 785 tones als Bancs d’Aliments

La campanya ‘Cap llar sense aliments’ aconsegueix recaptar 3,3 milions destinats a ajut social immediat

Sota el lema Cap llar sense aliments, una acció solidària impulsada per la Fundació La Caixa amb el suport operatiu de CaixaBank, recapta més de 713.000 euros a Catalunya i un total de 3,3 milions a l’Estat. Amb aquest import s’han aconseguit 3.600 tones d’aliments bàsics, que s’han distribuït entre els 54 Bancs d’Aliments, associats a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (Fesbal), per ajudar milers de persones en situació de vulnerabilitat. A Catalunya se n’han repartit més de 785 tones.

L’objectiu de l’acció és respondre a la situació d’emergència social provocada per la crisi econòmica derivada de la pandèmia de la Covid-19, a més de suplir les campanyes de recollida presencial que es fan habitualment. A l’import recaptat s’hi va afegir un milió d’euros addicionals que la Fundació La Caixa va decidir aportar tenint en compte la bona rebuda de la iniciativa i la gravetat de la necessitat econòmica.

Durant el mes de juny els Bancs d’Aliments han detectat un augment de les demandes del 37% respecte de l’any passat, entre les quals han notat un increment significatiu de persones ateses per primera vegada en entitats benèfiques i amb dificultats econòmiques derivades de la crisi sanitària. Si el 2019 les entitats benèfiques van atendre 1,1 milions de persones i van repartir 144.500 tones d’aliments arreu de l’Estat, es calcula que aquest any les xifres es podrien enfilar fins als 1,5 milions de persones ateses. A Catalunya, l’any passat els Bancs d’Aliments van atendre 194.090 persones i van repartir fins a 23.934 tones d’aliments.

Pel tal de facilitar la participació en la campanya, CaixaBank va posar a disposició, tant de clients com de no clients, tots els seus canals operatius. Així s’han pogut fer donacions tant a través dels caixers que l’entitat bancària té repartits arreu del territori, com mitjançant l’aplicació Bizum. Això ha consolidat el lideratge de CaixaBank a la plataforma de traspàs de diners, que té 1,8 milions de clients actius.

Dels milers de persones que han participat en l’acció solidària #CapLlarSenseAliments, hi ha algunes celebritats, com ara l’actor Antonio Banderas, els cantants Alejandro Sanz i Chenoa, i els esportistes Ona Carbonell o Jordi Alba, que han ajudat a donar visibilitat a la campanya per les xarxes.

LA XIFRA

713.000
euros recaptats
a Catalunya en el marc de la campanya ‘Cap llar sense aliments’

LA FRASE

En moments de dificultat, la nostra responsabilitat és aconseguir que no quedi ningú enrere
Isidre Fainé


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia