Educació

Política

Idees per a un nou sistema educatiu

Les propostes educatives inicien els debats temàtics a Girona

S’aborden, entre altres temes, el model públic i la llengua

Parlar de sistema educatiu no és només pensar en l’escola. “Per educar els infants fa falta tota la tribu; s’ha de donar pes a l’escola, però també a l’associacionisme, als mitjans de comunicació, al món laboral; aposto perquè el nou sistema educatiu compti amb tots aquests agents educadors.” És un dels set eixos, idees per a un nou sistema educatiu per a Catalunya, que proposa el professor de llengua i literatura catalanes i actual director de l’Institut de Sarrià de Ter, Albert Bayot, que va ser delegat dels serveis territorials d’Ensenyament durant la conselleria d’Irene Rigau. El Debat Constituent va començar dimecres, en la setmana d’inici del curs escolar, els debats temàtics amb els quals es vol reflexionar, repensar un nou país. Bayot, que no està vinculat al Debat però es va declarar obertament independentista, va recordar la seva trajectòria que l’avala però també els orígens en l’educació en el lleure. “Són idees meves, no m’inspira cap associació política i són idees absolutament discutibles”, va reblar. Bayot planteja, entre altres aspectes, quant a la inclusió, fer passos per caminar cap a la personalització: “Cada alumne té necessitats diferents, i només aconseguirem una inclusió plena si els centres són capaços de personalitzar l’educació.”

Bayot va tractar del debat, que considera desenfocat, de model d’escola pública, privada i concertada, i sobre el currículum actual: “El que cal és plantejar bé quina és la importància de l’educació infantil, què hem d’assegurar que dona la primària, quin és el paper de la secundària obligatòria i què fem amb els alumnes que no encaixen en el sistema quan són adolescents i la necessitat d’una formació obligatòria fins als 18 anys.” Segons Bayot, aquesta formació no cal que passi necessàriament pel batxillerat o per l’FP, sinó que “podria estar inclosa en el món laboral i en el món civil”. Un altre eix va ser la formació i incorporar nous perfils com els tècnics d’educació social o la necessitat d’iniciar-se en la docència a l’estil del MIR dels metges. Albert Bayot va abordar la defensa del català, un paper que no pot fer l’escola sola, sinó en cooperació amb els mitjans i les xarxes, i d’incloure el sistema educatiu català en un context global.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona