Societat

El telèfon de prevenció del suïcidi quadruplica les trucades rebudes en un any

El de l’esperança estrenarà un servei de missatgeria instantània per facilitar l’accés dels més joves

El Telèfon de l’Esperança va atendre el 2021 un total de 43.112 trucades, més que abans de la pandèmia però menys que en el primer any de la crisi sanitària. En canvi, el creixement més important el va rebre el Telèfon de Prevenció del Suïcidi, que va rebre 5.781 trucades d’auxili, un creixement del 400% en relació a l’any anterior. un any 2020, el primer en el que va estar actiu. Són dades de la Fundació Ajuda i Esperança, que gestiona tots dos telèfons en conveni amb l’Ajuntament de Barcelona.

Segons els experts de l l’Observatori de l’Esperança, els efectes persistents de la pandèmia i el major coneixement del Telèfon de Prevenció del Suïcidi (900 92 55 55) han influït en l’augment de les trucades a aquest servei, que atén directament i de forma confidencial a persones amb conducta suïcida o amics i familiars.

A aquest telèfon han trucat més dones (56%) que homes (43%) i, per edats, predominen els que tenen entre 30 i 69 anys (67 %), seguit dels joves de 18 a 29 anys (23%), les persones de 70 o més anys (7%) i els menors d’edat (3%).

En els relats del malestar explicats en el Telèfon de Prevenció del Suïcidi sobresurt el paper que juguen les xarxes socials, especialment entre les noies, com a factor condensador i potenciador d’inestabilitats personals, “amb el que és necessari afrontar la generalització de pautes de relació positiva dels joves amb les xarxes socials, com una qüestió prioritària”, segons la fundació.

Quant al Telèfon de l’Esperança (93 414 48 48) va registrar en 2021 una tendència creixent de trucades en comparació amb la situació anterior a la pandèmia, però inferior al gran impacte dels primers mesos de restriccions de la primera onada.

Les persones usuàries van ser majoritàriament dones (68 %), mentre que també són predominants els que estan a la franja d’edat d’entre 40 i 64 anys (un 64%), seguit per les persones majors de 65 anys (23 %) i les persones més joves de 40 anys (13%), mentre que els menors de 18 anys utilitzen poc el telèfon (0,1 %).

Arran d’aquesta constatació i de l’agreujament del malestar entre adolescents i joves, la Fundació, conjuntament amb l’Ajuntament de Barcelona, ha anunciat que engegarà en breu un servei de missatgeria instantània per facilitar la connexió amb aquest col·lectiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

VIDRERES

Comencen les obres de millora de la seguretat viària a la C-63

VIDRERES
medi ambient

Catalunya té 122.460 cobertes i teulades de fibrociment, que equivalen a 40 km²

Barcelona
GIRONA

Presenten una edició de Temps de flors adaptada a l’estat de sequera

GIRONA
INSTITUCIONS

Accessos oberts al port de Barcelona per primer cop, durant tres dies

BARCELONA
ADMINISTRACIONS

Un paquet de projectes socials seran finançats amb 11,1 milions de la taxa turística a Barcelona

bARCELONA

La Setmana de l’Activitat Física i la Salut acaba amb més de 6000 participants

salt

Acaben les obres de substitució del col·lector a la riera d’Arbúcies

arbúcies
societat

Funcionaris de presons protesten per l’acord laboral amb quatre sindicats

Barcelona
societat

Activada l’alerta per pluges intenses a Barcelona i Tarragona

Barcelona