FGC omple la línia del Vallès amb trens cada cinc minuts
El “metro del Vallès” ja és una realitat, amb noves freqüències en hora punta
La xarxa incorpora quinze trens i posa fi al seu creixement
L’ATM es reuneix el dia 15 i decidirà sobre els preus dels bitllets
Després de més de deu anys d’obres i ampliacions de vies i andanes, el “metro del Vallès” ja és una realitat. Ahir va entrar en funcionament l’última fase que quedava pendent: la incorporació de quinze trens nous i consegüentment un augment de la freqüència de combois. Així, i en hores punta, de dos quarts de vuit a dos quarts de deu del matí, a Sant Cugat passaran els trens cada dos minuts i mig, i a Terrassa i Sabadell, cada cinc. Aquesta freqüència permetrà posar fi a les aglomeracions durant la franja del matí. Pel que fa a la resta del dia, els trens passaran cada cinc minuts per Sant Cugat i cada deu per Terrassa i Sabadell.
Amb aquest nou servei queda completada la capacitat de la línia del Vallès amb 110 milions de viatges l’any, i el que és més important: es posa fi al creixement de la línia que uneix Sabadell i Terrassa amb el centre de Barcelona.
El president Pere Aragonès, acompanyat del conseller de Territori, Juli Fernández, i els alcaldes de Sant Cugat i Terrassa, Mireia Ingla i Jordi Ballart, respectivament, van inaugurar la posada en marxa d’aquest servei en un trajecte des de Sant Cugat a l’estació Vallparadís, a Terrassa.
Aragonès posava l’accent en “l’aposta clara i decidida” del govern “pel ferrocarril, amb un compromís ineludible amb la mobilitat sostenible” i comparava “la bona salut” de la xarxa dels ferrocarrils catalans (FGC) amb la falta d’inversió i “l’abandó” de la de rodalies. El president, a més, lamentava la situació pel que fa a la mobilitat que viuen els ciutadans segons el lloc de residència. “Tots els ciutadans tenen dret a tenir un bon tren que els faci la vida més fàcil en lloc de crear-los maldecaps”, va afirmar, després de lamentar la situació que es viu a rodalies. Per la seva banda, el conseller va destacar el nou servei perquè ajuda a millorar la competitivitat com a país gràcies a la “fiabilitat, seguretat i solvència” que ofereix un servei de proximitat.