Societat

gastronomia

La D.O. Cava acabarà l’any venent 245 milions d’ampolles

Els productors son optimistes de cara el consum durant les festes de Nadal

El cava tornarà a regnar a les taules dels catalans aquestes festes de Nadal. El sector és molt optimista, entre altres coses, perquè la venda del vi escumós –que va néixer a finals del s.XIX al Penedès– no para de créixer. Així ho ha explicat avui el president de la D.O. Cava, Javier Pagés, en el decurs d’un dinar en un cèntric restaurant de Barcelona, on ha dit que “les previsions de consum a tot l’Estat son excel·lents, fins i tot amb xifres superiors a les que hi havia abans de la pandèmia”.

Pagés ha explicat que durant els primers nou mesos de l’any les vendes d’ampolles de cava a tot l’Estat han augmentat un 3 per cent respecte l’any passat. Partint d’aquesta xifra, ha expressat la seva confiança que aquest 3% es mantingui fins arribar al dotzè mes de l’any. Si és així –ha dit– aquest 2022 es tancarà amb la venda de 245 milions d’ampolles de cava (l’any passat van ser 238 milions) produït en un total de 38.000 hectàrees de l’Estat, una gran part de les quals a Catalunya.

L’aposta de la D.O. Cava per l’ecologia, la sostenibilitat i els caves de major valor amb llargues criances obtenen uns creixements sense precedents. Els caves ecològics ja van créixer un espectacular 65,43% en 2021. I aquest 2022 ha estat un any clau, ja que s’han vist en el mercat els primers segells de qualitat sota l’ambiciosa nova normativa amb la indicació de l’origen i segment de producte.

El cava, és el “vi” més exportat de l’Estat (se n’exporta el 70%) i avui és present a 150 països. Els deu països que més en compren són Alemanya, Suècia, Països Baixos, Rússia i Suïssa. Altres països consumidors de cava que aquest 2022 han estancat les seves compres hi ha els Estats Units (que, en canvi, el 2021 havia crescut molt), Bèlgica, el Regne Unit, Japó i França.

El creixement de les vendes a Rússia, avui endinsada en la guerra d’Ucraïna, no es deu a cap estratègia concreta, segons ha dit Pagès, sinó que respon al fet que “el consum és capritxós” i aquest any aquest “mercat important” per als productors de cava ha respost més positivament que en altres ocasions.

Quant a les vendes per tipus de cava, els de guarda superior (de més de 18 mesos, que inclouen reserva, gran reserva i de paratge qualificat) han experimentat un creixement del 20,4 %, la qual cosa per a Pagès casa amb els objectius de la D.O., doncs es busca “créixer generant valor”. D’aquesta manera, el cava de guarda superior representa ja el 13 % de les vendes (abans era l’11 %), menteixis que el de guarda (el de més de 9 mesos però menys de 18) representa el 87 % del total.

Pagès ha explicat que el preu de venda del cava ha pujat en general d’acord amb l’augment de la inflació i ha indicat que els productors han hagut d’assumir part de l’increment de costos sense poder-lo traspassar a tercers, especialment referent a matèries primeres.

En el dinar presentació de la campanya de Nadal de la D.O. Cava s’han donat a provar dotze caves de màxima categoria: el Rara Avis Larus Col·lecció 2021 Reserva, d’U més U, el Perles Roses Cuveé Antonia 2018 Reserva, de Naveran, un Col·lecció Privada Gran Reserva Brut Nature 2017 de Cavas Hill, un Tresor Anniversary 2017 Gran Reserva de Pere Ventura, un Finca Cerro Tocón Blanc de Noirs Reserva Brut 2016, de Dominio de la Vega, un Cuvée D. S. 2016 Gran Reserva de Freixenet, un Suspirum Brut Nature 2016 Gran Reserva, de Bodegues Pinord, un Magnum Gran Reserva 2014 d’Agustí Torelló Mata, un La Siberia 2013 Gran Reserva de Juvé&Camps, un Alta Alella 10 Gran Reserva Brut Nature 2010, d’Alta Alella, un Ars Collecta 459 2010 Gran Reserva Brut Nature de Codorniu i un Can Sala Paratge Qualificat Brut Nature 2008 de Vins Família Ferrer.

La D.O. Cava compta amb més de 38.000 hectàrees de vinya i 6.200 viticultors de 349 cellers



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia