Societat

Reclamen el retorn del Tramvia Blau de Barcelona després de cinc anys sense servei

Va deixar de funcionar el 28 de gener de 2018 per uns treballs de modernització que encara no s’han iniciat

L’organització Promoció del Transport Públic (PTP) ha exigit aquest divendres el retorn del Tramvia Blau de Barcelona, que porta cinc anys sense funcionar perquè en teoria s’havia de sotmetre a una renovació L’entitat i ha mostrat la seva inquietud davant el temor que el tancament acabi sent definitiu, ja que els treballs després de tant de temps encara no s’han iniciat.

En un comunicat en motiu dels cinc anys de tancament (el 28 de gener de 2018), la PTP assenyala que temen que els treballs de modernització de la infraestructura, motiu pel qual es va suspendre el servei i amb els quals estan d’acord (coincidim en que el servei que oferia el Tramvia Blau en les seves últimes expedicions no era eficient), mai arribin i suposin “la desaparició de l’últim tramvia “clàssic” de la ciutat”.

“Demanem a TMB (l’operador del servei), l’Ajuntament de Barcelona i l’ATM que s’impliquin en la recuperació d’aquest mitjà de transport d’alt interès històric, i que presentin un programa d’actuacions que permeti recuperar el servei a curt/mitjà termini”, han subratllat.

L’entitat considera que era “necessària una renovació profunda” del Tramvia Blau “per adequar-la als estàndards del segle XXI”, encara que denuncien que la modernització de la infraestructura segueix sense iniciar-se.

Els treballs de reforma consistien en una profunda renovació, sobretot pel que fa a vies, catenària i alineació de carrils, amb un pressupost destinat al seu moment d’11 milions d’euros, dins d’un nou contracte-programa 2018-2021.

No havíem sabut gens més fins a una informació periodística durant la setmana passada, que identificava com a motius del retard l’agrupació de tots els elements d’obra en un sol projecte i la suspensió de pagaments de l’empresa adjudicatària”, han afirmat des de PTP.

L’entitat recorda que “el Tramvia Blau és un dels vestigis d’una manera de transport públic molt popular entre l’última cambra del segle XIX i la primera meitat del segle XX a la capital catalana”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

235 alumnes de 6è de primària ballen per l’equitat a Sant Gregori

girona

S’inicien les obres per convertir el Xalet Soler en la Casa de la Tecnologia

girona

Totes les cries del musclo del Delta acabaran provenint de Roses

roses

Sant Pau descobreix una nova causa genètica d’immunodeficiència

Barcelona

El Museu d’Art adquireix un fragment del retaule de Sant Feliu de principis del segle XVI

girona
infraestructures

Puente sosté que Catalunya és el territori on l’Estat inverteix més, tot i el 46% d’execució

barcelona
GIRONA

Càritas troba feina a un 20% dels atesos en el seu programa d’inserció laboral

GIRONA
societat

Menys supermercats i més usos culturals al nou Pla de Ciutat Vella

barcelona
Societat

Els pisos de l’illa del carrer Canigó s’hauran de reforçar

Badalona