Societat

Reclamen el retorn del Tramvia Blau de Barcelona després de cinc anys sense servei

Va deixar de funcionar el 28 de gener de 2018 per uns treballs de modernització que encara no s’han iniciat

L’organització Promoció del Transport Públic (PTP) ha exigit aquest divendres el retorn del Tramvia Blau de Barcelona, que porta cinc anys sense funcionar perquè en teoria s’havia de sotmetre a una renovació L’entitat i ha mostrat la seva inquietud davant el temor que el tancament acabi sent definitiu, ja que els treballs després de tant de temps encara no s’han iniciat.

En un comunicat en motiu dels cinc anys de tancament (el 28 de gener de 2018), la PTP assenyala que temen que els treballs de modernització de la infraestructura, motiu pel qual es va suspendre el servei i amb els quals estan d’acord (coincidim en que el servei que oferia el Tramvia Blau en les seves últimes expedicions no era eficient), mai arribin i suposin “la desaparició de l’últim tramvia “clàssic” de la ciutat”.

“Demanem a TMB (l’operador del servei), l’Ajuntament de Barcelona i l’ATM que s’impliquin en la recuperació d’aquest mitjà de transport d’alt interès històric, i que presentin un programa d’actuacions que permeti recuperar el servei a curt/mitjà termini”, han subratllat.

L’entitat considera que era “necessària una renovació profunda” del Tramvia Blau “per adequar-la als estàndards del segle XXI”, encara que denuncien que la modernització de la infraestructura segueix sense iniciar-se.

Els treballs de reforma consistien en una profunda renovació, sobretot pel que fa a vies, catenària i alineació de carrils, amb un pressupost destinat al seu moment d’11 milions d’euros, dins d’un nou contracte-programa 2018-2021.

No havíem sabut gens més fins a una informació periodística durant la setmana passada, que identificava com a motius del retard l’agrupació de tots els elements d’obra en un sol projecte i la suspensió de pagaments de l’empresa adjudicatària”, han afirmat des de PTP.

L’entitat recorda que “el Tramvia Blau és un dels vestigis d’una manera de transport públic molt popular entre l’última cambra del segle XIX i la primera meitat del segle XX a la capital catalana”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró
Xina

Pequín ordena retirar les aplicacions de Whatsapp i Threads

Barcelona

La lluita veïnal pel tancament de la cimentera arriba als jutjats per la via penal

MONTCADA I REIXAC

El corredor sud de Rodalies quedarà alterat tots els caps de setmana fins el juny

Castelldefels

Resolen l'avaria que havia afectat la telefonia mòbil al Ripollès

RIPOLL
ROSES

Reobren el camí de ronda entre les platges de Canyelles i Almadrava

ROSES