Societat

Un error de Facebook filtra dades personals dels usuaris als anunciants

La firma de software de seguretat Symantec assegura que durant anys s'haurien posat al descobert perfils, fotografies i xats

La xarxa social confirma el problema però assegura que ja ho ha solucionat

La informació personal dels usuaris de Facebook pot haver estat filtrada accidentalment a anunciants i empreses associades, durant anys, segons ha dit al seu bloc la firma de software de seguretat Symantec. D'acord amb aquesta companyia, aquestes terceres parts poden haver tingut accés a informació personal com ara perfils, fotografies i xats, i poden haver tingut la possibilitat de penjar missatges.

“Creiem que fins a l'abril del 2011, prop de 100.000 aplicacions estaven permetent aquesta filtració”, s'assegura a l'entrada del bloc de Symantec. “Durant els darrers anys, centenars de milers d'aplicacions poden haver filtrat sense advertir-ho milions de fitxes d'accés a terceres parts”, s'afegeix.

Els experts de Symantec consideren també que aquestes terceres parts poden no haver estat conscients d'aquesta possibilitat d'accedir a la informació dels usuaris de Facebook.

La major xarxa social d'Internet ha rebut la notificació d'aquestes filtracions i ha confirmat la notícia, segons el es diu també al bloc de Symantec.

S'afegeix, a més, que Facebook ha fet passos per resoldre aquest problema.

Amb tot, Facebook ha volgut puntualitzar l'afer assegurant que les informacions de Symantec “contenen inexactituds. Específicament, hem fet una completa investigació que no revela evidències d'aquesta suposada filtració d'informació personal a terceres parts”, ha dit la portaveu de la xarxa social Malorie Lucich.

Lucich ha afegit que Symantec tampoc ha tingut en compte a l'hora de fer el seu informe les obligacions contractuals dels anunciants i els desenvolupadors d'aplicacions que els prohibeix obtenir o compartir informació personal dels usuaris de tal manera que “es violi les nostre polítiques”.

També ha confirmat que la companyia ha eliminat les antiquades Interfícies d'Aplicació de Programació (API en les seves sigles en anglès) a les quals es refereix Symantec al seu informe.

Facebook té més de 500 milions d'usuaris i està desafiant Google i Yahoo pel seu temps connectats i pels anunciants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.