Societat

Ribó demana el traspàs “total” dels trens

El síndic i les plataformes que volen un servei digne fan front comú

El síndic de greuges, Rafael Ribó, va demanar ahir “el traspàs integral i total del sistema ferroviari” a la Generalitat com a única fórmula per posar fi al desgavell en el servei de trens a Catalunya. “Tot el que no sigui un traspàs és posar pedaços al tren”, va afirmar Ribó en un acte on va comparèixer amb els representants de tres plataformes que lluiten per la millora del servei ferroviari a les Terres de l'Ebre, la Catalunya Central i les comarques de Lleida.

Amb aquestes organitzacions, el síndic ha estat analitzant les mancances del sector ferroviari i el treball es concretarà en un document que s'entregarà pròximament al Parlament, on hi haurà un diagnòstic de la situació i propostes d'actuació. En el punt de mira d'aquesta actuació, el síndic situa Foment, Adif i Renfe, dels quals ahir va dir que amb la seva actuació “atempten contra els drets de les persones a Catalunya”.

Entre els representants de les plataformes, Montse Ayats va plantejar la desesperació que viuen els usuaris de la línia que uneix Barcelona i Puigcerdà assegurant que “el que pretenem ja no és garantir la puntualitat, sinó la fiabilitat del servei”.

Per la seva part, Montse Castellà, de la plataforma Trens dignes de l'Ebre, va explicar que un estudi fet entre l'11 de juliol i l'11 de setembre ha conclòs que els trens de les línies R15 i R16 han acumulat durant aquest període un retard de 20.116 minuts o, el que és el mateix, una demora equivalent a catorze dies.

Llum verd al nou accés amb tren al port

Dos dies després de l'acte unitari a València per reclamar un impuls al Corredor mediterrani, el ministeri de Foment va anunciar que ha desbloquejat el projecte que ha de fer realitat els nou accés sud ferroviari al Port de Barcelona. Es tracta d'una obra valorada en 149,8 milions d'euros, dels quals 77,2 els aportarà Adif i 72,6 l'Autoritat Portuària, on l'Estat hi és majoritari.

A través d'una nota, el ministeri va fer saber que s'ha donat ordre per modificar la delimitació dels espais i usos portuaris, pas previ indispensable per permetre la modificació a la zona i la posterior construcció del nou accés ferroviari. L'orde desenvolupa un conveni signat al juny passat per a l'impuls de l'obra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús

Estratègia comercial pionera
PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera