municipal
la superilla
Veïns del Poblenou alcen la veu contra la superilla en una agitada assemblea
L'augment de trànsit a les vies perimetrals de la zona restringida és un dels retrets més repetits
El govern local s'avé a pactar més ajustos al projecte
Quan no feia ni cinc minuts que havia començat la presentació de l'acte, el regidor de Sant Martí, Josep Maria Montaner, es va veure interromput per una bateria de queixes i reprovacions. Aquesta arrencada tan poc reconfortant feia preveure que l'assemblea organitzada per l'Ajuntament de Barcelona ahir al vespre a la Universitat Pompeu Fabra per analitzar el funcionament de la superilla del Poblenou, tindria un desenvolupament accidentat. El pas de les hores, però, va temperar els ànims, tot i que no va estalviar un acalorat debat entre els veïns assistents –més de dos-cents–, dividits entre detractors del projecte –una majoria aclaparadora– i defensors, menys, però entusiastes.
Entre les més de cinquanta intervencions de paraula demanades, hi va haver poc temps per a la proposta i molt per al plany. Un dels més sentits va ser el dels inquilins dels carrers perimetrals de la superilla –Pallars, Tànger, Badajoz i Llacuna– que sostenen que des de l'entrada en vigor de les restriccions, el 5 de setembre, han notat un augment brusc del trànsit rodat. Un raonament que ve a dir que la circulació a la zona no s'ha reduït sinó que s'ha desplaçat. També es van sentir les desaprovacions dels veïns que es queixaven pel canvi de lloc de les parades de bus. Sobre això, els representants del govern que van aguantar el xàfec van recordar que un dels retocs que faran al projecte és permetre el pas d'autobusos per Roc Boronat. I, en aquesta línia, la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, va mostrar total predisposició a fer més canvis –“podem ajustar el que calgui”– de comú acord amb els afectats.