Societat

El “desgavell” de dissabte a la C-55 fa esclatar la plataforma

La via va estar tallada cinc hores pels despreniments causats per la pluja

Trànsit va informar que s'obriria la C-16 tota la nit, però no va ser així

El col·lectiu vol que el pressupost inclogui el desdoblament

“Un desgavell total.” Així és com Fina Casals, presidenta de la plataforma No Més Morts a la C-55, va definir ahir el que “es va patir” en aquesta via dissabte a la nit, quan uns despreniments en un talús causats per les fortes pluges van provocar que la carretera quedés tallada durant més de cinc hores. La “nefasta gestió de la informació per part de Trànsit” de la incidència i dels desviaments cap a l'autopista C-16 va acabar d'encendre un col·lectiu que ahir va enviar una carta, a tots els partits polítics del Parlament, en la qual reclama per enèsima vegada “el desdoblament urgent”.

Segons va avançar Casals, la plataforma farà pressió perquè “els nous pressupostos de la Generalitat que ara s'estan negociant incloguin l'inici de les obres: el projecte entre Manresa i Castellbell i el Vilar està fet –dividit en tres parts–, i l'estudi d'impacte ambiental també. Només fa falta voluntat.” “Si tenen diners per triplicar carrils a la C-58 i a la C-17, també n'haurien de tenir per a la C-55”, va dir Casals. I hi va afegir: “I encara més en una carretera per on passen 36.000 vehicles diaris i on han fet unes mitjanes que no estan aprovades enlloc per a vies que superen els 20.000 vehicles.”

Les mitjanes de les quals parla Casals són el maldecap principal dels usuaris. La Generalitat les va aprovar per evitar els xocs frontals i, en conseqüència, les morts, però, tal com ha reiterat en més d'una ocasió la plataforma, “han convertit la via en una ratera”. I això és precisament el que va passar “un altre cop” dissabte a les vuit del vespre. Les fortes pluges van fer caure un arbre i rocs del congost de Castellgalí a la C-55. La via va quedar tallada durant més de cinc hores i les retencions van ser “molt importants, amb cotxes atrapats més de dues hores”. I és que la mateixa mitjana que salva vides és la que va provocar “que les excavadores no poguessin arribar” al lloc dels fets “perquè la C-55 era plena de cotxes que no podien anar ni endavant ni enrere”, va afirmar. I hi va afegir: “Encara que des dels despatxos de Barcelona es digui que passen, no passen. Ni les màquines, ni les ambulàncies, ni els bombers, i dissabte va ser una esllavissada, però l'altra vegada va ser un xoc. I així a diari, és un desastre.”

La presidenta de la plataforma també es va mostrar molesta amb la informació que va donar Trànsit, que, segons va dir, “va confondre els usuaris” i “va provocar un ball de cobrament al peatge”. A tres quarts de deu, Trànsit va informar que la C-55 estaria tota la nit tallada en tots dos sentits “per l'alt perill” de nous despreniments, motiu pel qual es prolongava el desviament cap a la C-16, que quedaria tota la nit amb les barreres aixecades. Però finalment no va ser així. La C-55 es va poder reobrir al trànsit la mateixa nit, primer en sentit nord, però el canvi no es va comunicar i els usuaris que van optar per la C-16 en aquesta direcció van haver de satisfer l'import del peatge. Tampoc es va informar que a un quart de dues de la nit es va reobrir la C-55 en la seva totalitat, un fet que va representar el retorn del peatge ja en tots dos sentits.

LA XIFRA

115
milions d'euros
és el cost que es preveu que tindria desdoblar la C-55 entre Manresa i Castellbell i el Vilar.

La gratuïtat és només per als afectats

Fonts del Servei Català de Trànsit van reconèixer ahir que hi va haver errors tècnics que s'estan revisant en la tramesa de la informació que es fa via correu electrònic a la premsa, ajuntaments i col·lectius d'usuaris de la C-55 cada cop que hi ha una incidència, segons els acords signats amb el Consell d'Alcaldes el desembre del 2015. Les mateixes fonts, però, van remarcar que els Mossos van informar els usuaris a peu de carretera i que, segons el protocol, la gratuïtat del peatge és només per als usuaris afectats per la incidència a la C-55. També van concretar que, malgrat que se'n digui “aixecament de barreres”, la barrera físicament no està alçada i que és el conductor afectat qui ha de buscar personal al peatge per informar que els Mossos l'han desviat cap a l'autopista per una incidència a la C-55. Malgrat que el personal del peatge està també informat de les incidències, cal fer la gestió per poder discriminar el vehicle que arriba a la C-16 per una incidència a la C-55. Les mateixes fonts van recordar que el canal oficial per seguir la informació 24 hores 365 dies l'any és el web específic d'incidències de Trànsit (cit.transit.gencat.cat), perquè Twitter no està actiu tot el dia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona
Societat

El servei d’atenció a víctimes de violència masclista de l’Eixample obrirà el 2026

Barcelona
societat

Retencions intermitents a l’AP7 per l’operació sortida

barcelona
societat

Optimisme a la recta final de la temporada a les estacions d’esquí

Rialp
FIGUERES

Es duplica en 6 anys el nombre de diagnòstics d’AOS severa a l’Alt Empordà

FIGUERES
sanitat

Els hospitals també gestionaran baixes i altes per cirurgia ambulatòria i parts

barcelona