Societat

Infraestructures

El tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona començarà a funcionar en proves l'abril del 2018

L'entrada en funcionament de la infraestructura permetrà escurçar en 35 minuts el trajecte entre Barcelona i València

La Generalitat celebra l'anunci de Foment però recorda que encara falta el tercer carril d'ample europeu

El tram entre Vandellòs i Tarragona del Corredor Mediterrani entrarà en funcionament en fase de proves “al voltant de l'abril del 2018”. Així ho ha anunciat aquest dimecres el ministre espanyol de Foment, Iñigo de la Serna, després de reunir-se amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, i la consellera de governació, Meritxell Borràs, a Barcelona.

Aquest tram de la llargament esperada infraestructura ferroviària es posarà en marxa un any més tard del que havia anunciat l'anterior ministra, Ana Pastor, que havia indicat que seria a inicis d'aquest 2017.

Es tracta d'un tram que recorre 64 quilòmetres i que té una inversió prevista de 800 milions d'euros. La seva entrada en funcionament permetrà reduir 35 minuts el trajecte entre Barcelona i València.

De la Serna ha expressat el “ferm compromís” del govern espanyol amb aquesta infraestructura, que ha qualificat d'”estratègica” i “essencial” tant per a Catalunya com per al conjunt d'Espanya. El ministre ha justificat el retard pels problemes tècnics que, segons ell, han tingut difícil solució mentre el govern del PP ha estat en funcions.

El ministre ha assegurat que aquesta posada en marxa suposa un “pas de gegant” en el conjunt de l'obra. A més, ha mostrat la seva voluntat que les dificultats que puguin anar sorgint se superin en coordinació amb la Generalitat i la resta d'administracions implicades.

Rull ha celebrat la posada en marxa d'aquest tram, la creació de la figura del coordinador i el fet que el ministre reconegui la importància de l'obra. Tot i això ha recordat que fins ara s'han produït molts endarreriments i per això ha reclamat al ministre que “a banda de paraules hi ha d'haver-hi fets”. A Més, ha recordat que es tracta d'ample ibèric i que serà necessari que més endavant entri en funcionament el tercer carril, d'ample europeu.

La Generalitat demana limitar el pas de camions a la N-340

En la reunió bilateral d'aquest dimecres també s'ha tractat la situació de la N-340. Tant el conseller com el ministre han apuntat la necessitat d'actuar en aquesta via per reduir la sinistralitat i garantir la seguretat.

Rull ha afirmat que la limitació del pas de camions per la N-II és una “experiència bona” i ha afegit que des de la Generalitat s'està treballant per aconseguir una proposta consensuada amb el territori que vagi en aquesta línia.

El govern farà arribar a Foment en quinze dies la seva proposta, que es basa en limitar el pas de camions i “eixamplar” les bonificacions per desincentivar-lo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia