Societat

ferrocarrils

FGC preveu gestionar el tren de la T1 el 2020

El contracte programa 2017-2021 inclourà la compra de trens per a la llançadora

Ticó: “Som els més competitius”

Les obres que du a terme Adif al Prat de Llobregat per portar el tren a l'aeroport no tenen una data oficial de finalització, però Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) preveu estar gestionant la nova llançadora que unirà l'estació de Sants amb les terminals T2 i T1 el 2020 o, com a molt tard, l 'any 2021. Enric Ticó, president de la Generalitat, va oferir ahir algun detall del que serà el futur servei ferroviari entre Barcelona i el seu aeroport després que dissabte passat el conseller d'Infraestructures, Josep Rull, anunciés que la Generalitat cedirà a FGC l'explotació d'aquesta línia de rodalies que utilitzaran 9 milions de passatgers l'any.

“És una dada objectiva que Ferrocarrils és l'operadora més competitiva”, va dir Ticó, que va posar com a exemple la gestió de la companyia de la línia de la Pobla, que des que va millorar el servei renovant trens el juliol passat quasi ha duplicat el nombre de passatgers.

L'anunci de la gestió de FGC a la línia de l'aeroport es va fer l'endemà que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, visités els treballs i concretés només la data de finalització de la primera fase d'obres però no la segona i definitiva. Ahir, Ticó va revelar que Territori i Ferrocarrils fa temps que parlen de la futura explotació de la llançadora i que els diners per comprar els trens que hauran de prestar servei es tindran en compte en l'acord del contracte programa 2018-2021 que ha de signar l'empresa ferroviària amb els departaments de Territori i Economia. “Són trens que circulen per l'ample ibèric, com ara la línia de la Pobla, on primer ens va costar trobar fabricant, però ara això ja no és cap problema”, va especificar Ticó.

Amb vista a un futur més immediat, el màxim responsable de Ferrocarrils va explicar que és a punt de començar una obra important de millora de tot el material del túnel de Vallvidrera, infraestructura centenària que uneix Barcelona amb el Vallès. Les obres es faran de nit, aprofitant una finestra de 4 o 5 hores. Es va descartar fer-ho a l'agost perquè s'hauria d'haver interromput el servei de trens. També aquest any es faran les obres d'ampliació de les andanes de Provença. Aquest any també està previst que entri en servei l'ampliació de la línia a Sabadell, que suposarà incorporar un milió de passatgers cada any.

La fi de la crisi consolida l'alça d'usuaris del tren

Ferrocarrils de la Generalitat s'ha marcat com a objectiu arribar als 100 milions d'usuaris, i la fi de la crisi econòmica contribuirà a fer que, més d'hora que no pas tard, s'assoleixi aquest objectiu. L'any passat, la companyia va arribar als 81,4 milions de passatgers, una xifra que suposa superar el rècord de 80,94 milions de passatgers a què es va arribar el 2008. El nivell més baix en els anys precedents es va registrar el 2012 amb 74,96 milions d'usuaris i des d'aleshores les xifres han anat creixent fins aquest any.

La memòria de Ferrocarrils parla també d'una puntualitat del 99,2% a les línies metropolitanes. A la divisió de mercaderies es van transportar 106.993 vehicles, i es van assolir els 1,9 milions de visitants en les activitats de muntanya. En les línies metropolitanes, el creixement ha tingut llo fora de Barcelona, ja que a les línies de dins de la ciutat l'evolució del passatge està estancada. Segons Ticó, Barcelona Ferrocarrils és una oferta complementària de la xarxa de transports, i la posada en serveis de la nova xarxa d'autobusos ha afectat al seu creixement.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia