Societat

oficina de consum

queixes

Per primer cop, els serveis d'energia i aigua lideren les queixes dels garrotxins

L'any passat va augmentar el nombre d'atencions de l'Oficina de Consum comarcal i, en canvi, va disminuir el de reclamacions

Les relatives als serveis d'aigua, gas i electricitat van ser les reclamacions més nombroses (un 32,3% del total) presentades a l'Oficina de Consum de la Garrotxa al llarg de l'any passat. Les reclamacions es referien a les pràctiques poc clares o abusives d'algunes companyies i, en el cas concret de l'aigua, a aspectes relacionats amb la facturació. És el primer cop que aquest sector lidera la llista de reclamacions, que tradicionalment encapçalaven les telecomunicacions (telèfon mòbil i internet), uns serveis que, tot i això, l'any passat van continuar generant moltes reclamacions (un 29%).

En total, l'oficina va atendre 3.125 visites, una xifra un 4,5% més elevada que la de l'any anterior. Per contra, el nombre de reclamacions va baixar un 8,3% (525). Aquestes darreres dades indiquen que l'oficina treballa “en la bona direcció”, va manifestar ahir la directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera, en la presentació de la memòria de l'oficina garrotxina, a la qual va elogiar, qualificant-la d'una les millors del país. La disminució del nombre de reclamacions s'atribueix a la feina de divulgació i informació que s'està fent entre els consumidors de la Garrotxa, però també a les taxes que es van començar a imposar l'any passat a les empreses que rebien més reclamacions, va explicar la cap de l'oficina, Anna Beltran.

En el tercer lloc del rànquing hi ha els serveis generals (11,3%), que engloben immobiliàries, tallers de vehicles o manteniment de la llar; en quart, els bancs (9,8%), seguits del transport de viatgers (9,1%).

LES XIFRES

171
reclamacions
relacionades amb els serveis de gas, aigua i electricitat es van presentar l'any passat.
154
reclamacions
sobre serveis de telecomunicacions es van formular el 2016 a l'Oficina de Consum de la Garrotxa

Les clàusules sòl, el pròxim gran tema

Si bé a finals del 2016 ja es va notar un augment del nombre de consultes sobre serveis financers, s'espera que sigui aquest any quan aquest sector irrompi amb força a les oficines de consum del país, arran de la sentència del Tribunal de Justícia de la UE sobre les clàusules sòl, va manifestar la directora de l'ACC. Precisament ahir va començar el període per presentar reclamacions sobre aquesta qüestió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia