Societat

Un tren turístic promocionarà els vins bagencs

L'Enotren, de FGC, inclou dotze rutes pel territori i visites als espais culturals

El Bages disposa a partir d'avui d'un nou servei que ha de potenciar la comarca i l'enoturisme. És l'Enotren, un tren turístic que agrupa fins a dotze rutes pel territori i els seus espais culturals, enfocades principalment a viatgers de l'àrea metropolitana de Barcelona. Neix de la col·laboració entre Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), l'Ajuntament de Manresa i la DO Pla de Bages.

Les rutes inclouen el desplaçament amb ferrocarril fins a l'estació de Manresa Alta, on es recullen els viatgers i se'ls porta als diversos indrets que inclou el recorregut. Entre les opcions hi ha una visita als cellers del Bages, les tines de la vall del Flequer, el centre hípic de Sant Fruitós, Mura, el Museu de la Tècnica, Món Sant Benet, els indrets ignasians de Manresa o una visita a Montserrat, entre altres.

La signatura del conveni va tenir lloc ahir, al carrer del Balç, a càrrec de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent; el president de FGC, Enric Ticó, i el president de la DO Pla de Bages, Joan Soler. Després es va fer un tast de vins que va permetre assaborir una part del producte que es vol potenciar. Ticó es va marcar un objectiu molt clar pel que fa al nou servei: “L'any passat van utilitzar els trens turístics 12.000 persones. Aquest 2017 volem arribar a més de 20.000 usuaris gràcies al bon resultat que esperem que tingui l'Enotren.”

Soler, per la seva banda, es va referir a “l'alta autoestima” que té el Bages com un dels seus principals atractius. El president de la DO va destacar el patrimoni paisatgístic, que “ha de seguir creixent amb una identitat vinculada al territori i a aquest paisatge mil·lenari, de pedra seca i de vinya”. Junyent va afirmar que l'Enotren permetrà potenciar dos elements que han de ser “estratègics” per al futur de la comarca: el turisme –va citar la Manresa ignasiana i els vins de la DO com a exemples de “bons productes”– i l'ús del tren, “malgrat que hem de millorar les connexions ferroviàries”, va admetre.

Rutes i preus variats

Les rutes són molt variades i, per tant, també el preu. La més econòmica costa 6,45 euros i inclou el desplaçament a Manresa i l'entrada al Museu de la Tècnica; la més cara val 149,45 euros i és una extensa ruta de dos dies que inclou transport, visita als cellers i les tines de la vall del Flequer amb tast de productes locals i allotjament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró