Societat

Societat

El 40% de les botigues de marca són estrangeres

La inversió immobiliària del sector ‘retail’ ha crescut un 22% al primer trimestre del 2017

Les grans firmes obren ‘flagships’, botigues insígnia, als carrers principals

Quatre de cada deu marques retail (el comerç minorista) són estrangeres. Barcelona s’ha convertit en la quinzena ciutat del món amb més presència de marques internacionals, segons assegura l’informe How Global is teh Businesss of Retail 2017, elaborat per la consultora CBRE. La capital catalana ha guanyat posicions aquest 2017, ja que l’any passat era la dissetena ciutat del món en marques internacionals.

L’estudi de CBRE, empresa consultora i de serveis immobiliaris amb seus a tot el món, assegura que 29 marques estrangeres van obrir l’any passat la seva primera botiga a l’Estat i que, bàsicament, ho van fer a Barcelona i a Madrid. Les marques que més s’expandeixen són les de moda de rang mitjà i de roba esportiva. El turisme és la principal causa d’aquest interès de les firmes internacionals per tenir botiga oberta a casa nostra. Segons CBRE, les botigues de moda de marques estrangeres situades a les principals avingudes (el passeig de Gràcia i el Portal de l’Àngel, a Barcelona, o la Gran Via i Preciados, a Madrid) representen el 42% del volum de negoci en el retail. Les operacions de les anomenades high streets van incloure, l’any passat, l’obertura de 1.500 m² en botigues insígnia (flagships).

A Barcelona, el gegant H&M va obrir la seva botiga insígnia a la cruïlla del passeig de Gràcia amb la Gran Via, una botiga que ha incorporat als serveis que ofereix als clients un restaurant-cafeteria i una terrassa perquè els clients puguin descansar una estona. Altres flagships de més de 1.500 m² que s’han obert en els darrers mesos a Catalunya han estat el Zara de la plaça de Catalunya, on durant anys hi havia una sucursal del BBVA, el Massimo Dutti del passeig de Gràcia, ubicat on hi havia hagut la mítica Vinçon, i la botiga de roba low cost italiana Terranova, al carrer Boters.

“La recuperació del consum intern també és un factor clau”, explica el director de Retail de CBRE a l’Estat, Gonzalo Senra, que afirma que “la inversió immobiliària destinada al sector retail ha crescut un 22% el primer trimestre del 2017”.

Un altre estudi, aquest de l’operadora tax free Global Blue, assegura que els turistes que van venir a l’Estat van incrementar un 42% les seves despeses en compres. Els visitants van fer una despesa mitjana de 545 euros. Segons Global Blue, el 55% de les despeses realitzades pels turistes de fora de la Unió Europea va ser destinat a tèxtil i confecció. Catalunya va rebre el gros de la despesa tax free (et tornen l’IVA si ets de fora de la UE), amb un 45% de les vendes.

LA XIFRA

15
posició
ocupa Barcelona com a ciutat del món amb més presència de marques internacionals.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia